Google Panda – kdo to vlastně odnese?
Jak jistě víte, během srpna byl spuštěn update Panda Google v některých zemích Evropy. Ihned se vyrojilo okolo tohoto tématu desítky názorů a „ověřených“ teorií, dosud ale není přesně definováno, kdo tímto updatem Google vyhledávače tratí a kdo naopak získává.
I já se v tom celkem slušně babrám. Ačkoliv příručky jasně říkají – pište kvalitní a především dostatečně originální obsah a Panda si vás nevšimne. V zahraničí je ale dostatek příkladů toho, že i originální obsah není všechno a musí být za tím něco více.
Takový italský web zaměřený na moderní technologie http://www.ciaoblog.net/ ztratil během updatu 95,54% návštěvnosti z Googlu. Projel jsem si některé starší články a jejich originalitu. Nenašel jsem nic co by nasvědčovalo kopírovanému obsahu. Web má více jak 3000 indexovaných stránek a články vypadají tak, že si s nimi při jejich psaní dá opravdu někdo práci. Proč tedy tento web tratí na Pandě?
Druhým příkladem, který jsem si vybral je znovu italský web http://ziogeek.com. Tento web na Panda Updatu naopak získal až 64% návštěvnosti nad jejich průměr. Srovnáme-li oba weby, nevidím nic, co by poukazovalo na to, že první web je horší než druhý. Přidám-li k tomu i fakt, že například tento článek http://ziogeek.com/una-nuova-guerra-tocca-alle-smart-tv/ se nachází v té samé podobě i na této stránce (dole uveden zdroj): http://pinperepette.it/geek/una-nuova-guerra-tocca-alle-smart-tv/2941 začínám o algoritmu originálního a kvalitního obsahu dosti pochybovat.
Těch příkladů je desítky, možná bych dal dohromady i stovky. Nejsmutnější na tom je to, že člověk by i rád dělal obsahově kvalitní weby, ale když tu je tak velký otazník, který může váš byznys a vydřenou práci během pár dní totálně sestřelit není divu, že většina sáhne raději po levnější, časově méně náročné alternativě v podobě minisites a MFA.
Nezbývá než se tedy optat, co je Panda? Jak se vyhnout sestřelení, na co si dát pozor? Ví to někdo?
Obávám se, že to nevědí možná ani v Googlu…
Krom toho velký G si nemusí moc lámat hlavu s webmastery. On má jediný cíl: dávat svým uživatelům relevantní výsledky vyhledávání. Že přitom sestřelí spoustu naprosto regulérních webů, které dodržují jejich zásady pro webmastery, to je z pohledu Googlu jen „collateral damage“.
Bohužel jsem takových případů na US i na UK internetu viděl dost na to, abych si nedělal iluze.
Mít jeden velký web (dávat do něj všechno) a spoléhat na organický traffic považuji za celkem riskantní strategii.
No u seznamu tohle probíhá neustále a v daleko větším množství. Takže si myslím, že českého IM tohle nerozhodi