Co si myslíte o tomto trendu návštěvnosti?
Provozuji jeden nepravidelně aktualizovaný web již od ledna roku 2010. Napadlo mě se podívat na trend návštěvnosti během těch skoro 4 let provozu. Byl jsem docela překvapen vývojem návštěvnosti a rád bych znal váš názor. Nejdříve vysvětlení situace.
1. období
Na grafu návštěvnosti z GA je vyznačeno první období roku 2011. Během a před tímto obdobím jsem publikoval na webu pravidelně 1 článek každé 3-4 dny. O linkbuilding jsem se v té době příliš nestaral, chtěl jsem web tlačit obsahem. Jak je vidět, návštěvnost lehce atakovala ve špičkách i 700 UIP denně. Lidé chodily ve stejné míře jak ze seznamu tak z Googlu.
2. období
Ve druhém období se dostáváme do roku 2013. V té době publikuji 1-3 články za měsíc. Snažím se starat o linkbuilding, zvyšovat autoritu webu. Jak je vidět, návštěvnost ve špičkách atakuje cca 450 UIP denně. Lidé chodí ze seznamu 2x častěji než z Googlu, je tam ale úbytek návštěv z obou kanálů.
Mám tři názory
Samozřejmě přemýšlím, čím to může být, rád bych totiž návštěvnost alespoň ve stejných číslech jako dříve vzhledem k tomu, že obsah webu roste, očekával bych spíše vyšší čísla, nikoliv úbytek a došel jsem k několika názorům.
1. Konkurence
V roce 2011 bylo přeci jen méně konkurence, takže jsem některé fráze obsadil mnohem snadněji než je tomu letos. Někde jsem četl, že obsah na internetu roste raketovým tempem právě v posledních dvou letech. Takže samozřejmě na témata, které byli pouze na mém webu už existují jednotky i desítky dalších webů = dělba návštěvníků.
2. Častější aktualizace
Z popisu výše se nabízí hned otázka častější aktualizace. Ví se, že Google častou aktualizaci webu miluje, což by ostatně také dokazoval fakt popsaný ve druhém období, kdy návštěvnost Googlu ve stejném období klesla 2,5x. Seznamu klesla o cca 1/3. Tento názor mi přijde jako nejlogičtější.
3. Vyhledávače
Je tu i další možnost a to ta, že vyhledávače zpřísnily vyhledávání. Takže obsahové weby už to mají podstatně těžší se prosadit než dříve. Na vrcholu jsou autoritativní stránky, které se těžko poráží, respektive to lze s jak časovou tak hlavně finanční investicí.
Jaký máte názor vy? Máte nějaký web, který existuje řekněme 3-4 roky a jaké máte trendy s ohledem na četnost publikace? Docela by mě to zajímalo, protože otestovat to, by stálo spoustu času.
Mám třeba specificky zaměřený magazín, který jsem před lety naplnil články a přidal jen pár odkazů. Několik let jsem na web nesáhl a přesto postupně rostla návštěvnost až k 600 UIP denně. Nyní přidávám pár článků měsíčně, odkazy také, ale návštěvnost se drží stále stejná. Pak mám web, na který jsem pár let nesáhl a měl návštěvnost 500-1000 UIP denně. A jakmile jsem přidal nový obsah, tak návštěvnost klesla na 200 ;-). Bylo by zajímavé udělat nějakou studii, ale těch ovlivňujících faktorů je tolik, že by to žádná studie nepobrala.
Jinak krom vyšší konkurence a tlačenici v longtailových frázích taky u Googlu ubylo místo pro přirozené výsledky hledání, u Seznamu se zas dostaly do SERP parkované a zahraniční domény – je otázka, jestli pak má uživatel chuť klikat na další stránky vyhledávání.
Mám weby dva, přes rok, minimum linkbuildingu. Návštěvnost je vyšší, pokud mám ty 3 články týdně, než když není čas a jsou jen 3 -4 za měsíc. Proto jsem najal redaktora, abych udržel tempo aktualizace a tím i výdělky z Adsense, které jsou pak dvojnásobné.
Já si myslím že jak jsi častěji aktualizoval, tak jsi měl na vyšších pozicích long taily a to tak že vyhledávač rád upřednstňuje nový obsah. Možná že jsi z počátku psal i o hladnějších tématech.
Imho jde o konkurenci a další vlivy, jako změny v algoritmech vyhledávačů a to, že SEO je víc a víc známější i mezi veřejností a tak už si dnes aspoň dle základní příručky zoptimalizuje každý. Objevilo se taky víc kvalitnějších webů, které pochytají longtail těm, kteří ho předtím měli „zdarma“. Imho jde o nějaké téma související s dovolenou, tipoval bych to tak na Itálii, Rakousko, možná web o počasí. Třeba se objevili noví affiláci, kteří si část trhu obsadili a proto je tak těžké se dneska se stejnou prací dostat na takovou návštěvnost.
řekl bych, že díky linkbuildingu ti stačí dávat méně obsahu a web je hodnocen lépe. Na druhou stranu bych dával více obsahu při stejné práci na linkbuildingu a půjde to ještě výše
Velmi zajímavé zamyšlení. Já osobně bych to tipnul spíše na kombinaci 2 fakturů konkurence a aktualizace.
Zajímavé by bylo porovnat graf návštěvnosti s údaji z GA a porovnat jaká byla hodnota prokliku a objem vyhledávaní.
Porovnávat dnešek s něčím dva roky nazpět? To mi přijde v podstatě zbytečné. Spíš bych se zaměřil opět čistě na nejaktuálnější srovnávání. Co bylo, je uplně fuk. Máš jasné data třeba během posledního měsíce, dvou a podle nich je potřeba přemýšlet, co teďka G a S žere. Postovat třeba každý den, pak jednou za týden a sledovat změnu během posledních aktuálních 3 měsícu, jaký to má vliv. Během měsíce různých pokusů se dá vydedukovat mnoho. Ale chápu, že i tak to třeba k něčemu vede, to ohlížení se za minulostí. Jak už tu někdo psal, tak třeba S miluje nový obsah, takže na long taily se dá nový článek na pár dnu umístit celkem v popředí, načež většinou upadne zase do bahna. Ale když jej znovu nějak vyedituju obsahem, tak mi znovu skáče do popředí. Někdy je zajímavé nachystaný dlouhý článek nezveřejnit celý, ale po kouskách přidávat co pár dnů.
Já si myslím, že se jedná jak už zde bylo zmíněno výše o kombinaci konkurence a aktualizace, jelikož něco podobného jsem zaznamenal i já na pár svých webech.
Zajímalo by mě, jak to vypadá teď, padl Seznam nebo ne?
Pokud provnávám se stejným obdobím minulého roku, tak celková návštěvnost stoupla o pár procent. Ale ze seznamu je pokles návštěvnosti o -77%, naopak z Google stoupla o +167%. Takže víceméně trend, který je známý. Seznam je momentálně out, Google rulezz.
No myslim si ze porovnavat udaje stare 2 roky nieje dvakrat stawtne riesenie. Odvtedy sa nas online svet dost zmenil.