Google Analytics v reálném čase
Pokud jste to ještě nepostřehli stejně jako já, tak Google Analytics v nové verzi spustil statistiky v reálném čase. Vše je aktuálně ve fázi testování (Beta), ale už nyní můžete zkoumat statistiky svých stránek zapojených v Google Analytics. Záložku najdete na domovské stránce Google Analytics v levému menu pod názvem „V REÁLNÉM ČASE (BETA)“.
V současné době máte k dispozici 4 druhy reportů – Celkový přehled, Lokality, Zdroje návštěvnosti a Obsah.
K čemu je to dobré?
Asi největší výhodou celého real time Google Analytics je možnost poznat chování svých návštěvníků, u eshopů svých zákazníků v reálném čase. Díky statistikám máte možnost vysledovat co si aktuálně návštěvník prohlíží a kam kliká, odkud přišel a případně z jakého klíčového slova, kde stránku opustil, zdali se jedná o nového či vracejícího se návštěvníka, pokud máte stránku v angličtině tak samozřejmě nechybí přehled aktuální lokality návštěvníka.
Těch možnost co lze vysledovat je opravdu spousta. Aktuálně mě napadá, že Google Analytics v reálném čase může být vynikajícím nástrojem v propojení s Facebookem, kde se informace šíří velice rychle. Můžete tak sledovat například zaplacenou kampaň na zdích v reálném čase, tak jak lidé přicházejí a odcházejí.
No každopádně je to především velká zábava pozorovat aktuální dění na vaší stránce a pokud se budete u zimních večerů před televizí nudit, Google Analytics v reálném čase bude jasná volba.