Jaké výsledky má nová grafická podoba reklamy Sklik.cz?
Před necelým měsícem jsem informoval na svém blogu o spuštění nového grafického reklamního formátu Sklik. Dnes se podíváme jak si nová grafická podoba reklamy vede v porovnáním s klasickými formáty. Za ten měsíc si myslím, že jsem již získal vzorek, který bude porovnatelný.
Novou grafickou reklamu jsem nasadil na třech svých webech. Nijak zvlášť jsem se nesnažil reklamu zakomponovat a „zmást“ tak uživatele, což u této reklamy půjde poměrně snadno. Ale pozor bude to porušovat pravidla. Jednoduše jsem tedy nahradil textové reklamy těmi graficko-textovými na stejných pozicích a stejnými rozměry.
Jak dopadli výsledky?
1. web (950×100) / Po zavedení: CTR +330 %
2. web (468×282) / Po zavedení: CTR +65%
3. web (468×282) / Po zavedení: CTR +286%
Vzhledem k tomu, že není dle podmínek Sklik.cz možno zobrazovat detailní čísla CTR jsou změny uvedeny v procentech. Pro příklad: CTR vaší plochy je 5%, při navýšení o 65% bude 8,25%. Pro představu to myslím bohatě stačí.
Z přehledu vyplývá, že nové grafické reklamy Sklik jsou mnohem úspěšnější než textové reklamy. U mých webů to v průměru vychází na zlepšení CTR o 230%. Vzorek je třeba brát s rezervou, ale jedná se o magazínové typy, také poměrně zajímavé zlepšení.
Co mě ale také zajímalo, jak si vede průměrná cena za proklik. Zda náhodou na úkor zvýšeného CTR neklesá cena prokliku. K mému překvapení to je právě naopak, což může ovlivňovat řada faktorů (vánoce, sezónnost apod.), ale pro vzorek zda vyzkoušet nasadit novou reklamu či nikoliv to může bohatě postačit.
1. web (950×100) / Po zavedení: Cena za proklik +4 %
2. web (468×282) / Po zavedení: Cena za proklik -26% – konec travel sezóny, menší početr inzerentů, ceny klesají
3. web (468×282) / Po zavedení: Cena za proklik +66%
Nová grafická podoba reklamy sklik velmi mile překvapila. Zkoušeli jste na svých webech reklamu nasadit? Pozorujete zlepšení CTR a vyšší výdělky?
Taky zkouším tuto formu reklamy a výsledky jsou super. Dle mého náhledy namlsají návštěvnika na nové stránky, které chce vidět. Člověk rád zkoumá nepoznané. Jen v článku zmiňuješ že by se neměla reklama maskovat. Je někde na internetu článek na toto téma. Ne z pohlesu že by jsem chtěl reklamu maskovat, jako spíš aby jsem omylem se toho nedopouštěl.
Mělo by to být v pravidlech, ale mám takový pocit, že pokud to nebude vyloženě viditelné maskování pro to, aby jsi zmátl návštěvníka či nebudeš mít podezřele vysoké CTR tak se bát nemusíš.
Ta proklikovost je vážně daleko lepší než u běžného formátu reklam, pokles ceny za proklik u travel témat je dost znát, ale je to sezonní téma, takže normál.
Po precteni clanku jsem se konecne dokopal ke zmene formatu. Mam to tedy na webech pouze druhy den, ale stejne byl patrny narust proklikovosti. Bohuzel me zklamala cena za klik, zatimco jsem tento tyden mel kliky za 10+ kč, tak vcera mi vydelal jeden klik cca 3 koruny, takze vydelky zustaly na stejne urovni.
Necham to jeste par dnu a pokud se cena nezvysi, tak se asi vratim ke staremu formatu. Sice mensi proklikovost, ale vyssi cena. Navic mensi format nenarusuje takovym zpusobem vzhled webu.
Určitě to chce větší vzorek pro porovnání, pár kliků může strašně zkreslovat. Takže doporučuji počkat alespoň na pár desítek prokliků a poté porovnávat.
Samozřejmě to nechám aspoň 2 týdny, pak z toho vyvodím závěry. Ale celkově mě to překvapilo, protože takhle nízké ceny za proklik jsem nikdy neměl. Vždy to bylo aspoň 5kč a teď hned několik prokliků za 3 kč? Uvidíme, každopádně je zajímavý nárůst v proklikovosti a pokud by se i ceny zachovaly, tak myslím, že je to hodně zajímavý formát.