Pár střípků ze světa affilite #2
Dovolena.cz a telefonický affil
Naprosto revoluční nápad mi přišel na email od dovolena.cz. Jedná se o to, že na affil webu budete moci mít vlastní telefonní číslo (pravděpodobně přidělené nebo nevím jak to bude technicky řešené), přes které budou moci klienti volat přímo do centrály Dovolena.cz. Takový telefonát se detekuje a v případě prodaného zájezdu přes telefon, vám bude náležet provize. Tomu říkám paráda!
Celý nápad je ale prozatím ve fázi testování s 5ti vybranými zájemci. Zkusil jsem také napsat, že mám zájem o testování, ale asi vyberou větší affiláky. Prozatím jsem odpověď nezískal. Čas na testování tu ještě před sezónou je, ikdyž first minute se již objednávají ostošest.
Podle mě hodně revoluční nápad, který by byl hodně využitelný například u pojištění nebo financí a dalších služeb. Takže adbenefit nebo espoluprace.cz by měli trochu máknout.
Modnidoplnky.cz
Před pár dny mi přišel email od Vivantis, kde bilancují předchozí měsíc affiliate sítě. Na tom není ještě tak nic zábavného. Ale pokud to někoho zajímá, tak v listopadu udělali affiliate partneři obrat ve výši 974 322 Kč. Celkem už Vivantis vyplatil téměř 10 milionů korun.
Ta zajímavější část ale přišla o odstavec níže, cituji:
Po prvních měsících provozu našeho nejnovějšího internetového obchodu modnidoplnky.cz, jsme se rozhodli zvýšit provizi z 10% na 15%.
Provize 15% v oblasti módy je poměrně málo vídaná. Dokonce i Dodoshop, který na 15% začínal zkrouhnul své provize na 10%. Libí se mi široký sortiment (skoro 16500 kusů), známé a oblíbené značky třeba Roxy, Dakine a hooodně longtail výrazů na který se dá cílit. Třeba na takový batohy tu ještě žádný pořádný affil nebyl . A mít 350 Kč z prodeje jednoho batohu není rozhodně špatný. Bohužel je to Vivantis a tam mi ty jejich eshopy prostě nekonvertují.
Creative (coreshop.cz, metalshop, punkshop.cz)
Zajímavý byl i email od provozovatele affil sítě Creative, provozuje výše zmíněné eshopy. V něm bylo vyhlášení soutěže, kdo udělá nejvyšší obrat v průběhu 43 dní a to během vánoc. Vítěz prodal zboží za 330 000 Kč. Vezmu-li v potaz, že většina prodejů chodí přes metalshop.cz (viz infografika) s provizí 6%, tak si partner mohl přijít na necelých 20 000 Kč + 5000 za vítězství v soutěži + 1000 Kč poukaz na nákup zboží. Není špatné pokud to je jeden z mnoha jeho affilů.
Creative nenabízí zrovna nejlepší provize 4-6%, na druhou stranu musím říct, že platí včas faktury a navíc minimálně 2x roka vyhlašuje podobné soutěže, kde si můžete přijít na extra cash. Navíc několikrát do sezóny obměňují bannery vždy dle aktuální nabídky.
Součástí emailu byla i zajímavá infografika zde.
Grilovani.cz
Docela slušně vypadá i nově představený affil na grilovani.cz. Provize 7%, výplata od 500 Kč a cookies 30dní. Hlavní sezóna duben – srpen, tedy ideální čas začít s tvorbou úzce zaměřeného webu. Pokud se nemýlím, tak pořádný affil web na grily tu ještě nebyl, nepočítám-li kasa.cz nebo nějaký jiný obchodní dům. Provize je podle mě slušná. V nabídce jsou i grily v řádu desítek tisíc korun, navíc se prodává značka Weber, tedy asi nejlepší grily co můžete koupit.
Další nové affily a zajímavosti
- V kampani Adbenefit.cz přibyla kampaň pro vzdělávací portál Webinář.cz – provize 14% z hodnoty objednávky a cookies 45 dní.
- Již od února by měl vzniknout nový affil na skate a hip hop oblečení a to poměrně známého obchodu, který má i kamenné prodejny. V nich nakupuje třeba Rytmus. Takže uvidíme s jakou provizí se vytasí, prozatím nebudu uvádět o co jde, dokud nebude spuštěno, pak budu informovat.
Jaké zajímavosti jste zaregistrovali v affilu vy?
Tak mi připadá, že je už asi nejvyšší čast opustit invii a předělat weby na dovolena.cz
Pokud tohle sleduje někdo z Vivantisu, tak by mohli zapracovat na statistice provizí. Nedají se filtrovat podle období, po krátkém pokusu kdysi dávno jsem s jejich affilem začal před třemi týdny a mám zatím cca 10 objednávek týdně. Navíc v přehledech nejsou vždy podle času, takže jak se v tom budu orientovat za rok, až jich (doufám) budou stovky?
S tím číslem je to dobrý nápad, jinak Vinantisu je škoda, je to fain společnost, ale ta výše provize je bohužel velmi nízká.
Myšleno bylo Creative?
Mirek jako u většiny svých komentářů mírně mimo.
Díky za článek, konečně jsem se dokopal předělat vypnutej eshop na batohovej affil webík (Vivantis + Kasa). Sice jsem celou noc nespal, ale web už běží, jen doufám že se to hned „nerozbije“ a přijdou alespoň nějaký konverze…
Ahoj, hezkej affil web. Je tu pár much, které by se dali vychytat, ale velkou výhodou pro tebe je katalog produktů stažený z XML. Kdo se v XML vyzná může podle mě dělat velmi dobré a konverzní affily.
Tak vzhledem k tomu, že to telefonní číslo byl můj nápad a do dovolena.cz jsem to hustil horem dolem, mě celkem mrzí, že nejsem jeden z těch, u koho to testují.
Já to ještě nikde funkční neviděl. Myslíš, že už začali s testováním? Podle mě to vypadá spíš na to, že se k tomu ještě ani nedostali.
Já k tomu žádné další informace nemám. Tlačil jsem to jak do SA, tak do Invie, protože telefonické objednávky z webu agentury jsou leak jak prase. Vůbec se nedivím, že se jim to nedaří rychle realizovat. Vlastní telefonní číslo pro velké affiláky, které by mohli dát na svůj web, je až ta nejzazší varianta a pro agenturu nejméně výhodná. Agentura totiž potřebuje regulovat množství telefonických objednávek v průběhu týdne. Například v pondělí, kdy má naklikané objednávky z víkendu, nechce telefonáty vůbec, protože vyřizují to naklikané. A z telefonátů jsou nejméně kvalitní leady, které málo konvertují, oproti formulářovým objednávkám. Oproti tomu ve čtvrtek není do čeho píchnout, tak je agentura ráda i za telefonáty, tak víc vystavuje svoje telefonní číslo a platí si PPC. Kdyby mohli vystavovat telefonní číslo affiláci, tak to cestovka nemůže reagovat. Navíc by k tomu číslu mohli napsat neskutečné sliby, a kvalita leadů by šla k čertu. Dost blbé. Proto jsem navrhoval, aby to telefonní číslo bylo uvedené pouze na webu agentury a aby se tam postupem času různě měnilo, aby ho affiláci nemohli dávat na svoje weby. Pokud máš 20 velkých affiláků, stačí ti na rotaci 30 telefonních čísel.
Nedaří se jim to realizovat nebo spíše nechtějí. Jak píšeš, z jejich pohledu by se museli rozdělit o další provize, které mají teď v podstatě zadarmo. Navíc by museli počítat s růstem telefonátů tzn. další náklady na call centrum apod. Na druhou stranu, kdyby to neměli spočítané asi by to nevypouštěli do světa. Jenže stejně je to mrtvé. Dovolena.cz mi přijde vždy o pár měsíců dozadu, stejně jako teď přišla s novým webem, který evidentně ještě nefunguje na 100% a to vše na začátku last minute sezóny. Tohle měli asi testovat mimo sezónu.