Pár střípků ze světa online podnikání #2
Včera jsem se vrátil z dovolené a nestačím se divit novinkám, které se během mé cesty udály. Mimo jiné stále testuji CTR reklamních ploch na svých stránkách. Až bude testování u konce, podělím se s vámi o výsledky. Dále pracuji na novém článku o tom proč mě baví podnikat na internetu (nápad vznikl po návratu z dovolené). Publikován bude během několika příštích dní, ale nyní především doháním to, co jsem během posledních 12ti dní zanedbal.
Affiliate Vivapneu.cz je na světě
Před pár minutami mi přišla zajímavá zpráva o nasazení affialite programu Vivapneu.cz do provizni-system.cz. V předešlém článku uvažuji o provizi, kterou by nám měl Vivantis nabídnout, aby alespoň trochu dokázal konkurovat affilu od pneumatiky.cz. Vivantis mile překvapil a za každou realizovanou objednávku nám vyplatí 4% (pneumatiky.cz 3% + max. 100,-Kč za prokliky). V rámci partnerského programu je také nabídka ALU kol, plechových disků, sněhových řetězů a příslušenství.
Výše provize bude zajímavá pouze u vyšších objednávek. Průměrná objednávka pneu je 4500,-Kč. U Vivapneu.cz tak dostaneme 180,-Kč u Pneumatiky.cz 235,-Kč (135,-Kč + max. 100,-Kč za prokliky). Zajímavější už je to například u pneumatik, jejichž celková cena přesáhne 20 000,-Kč (užitkové pneu, lepší značky pneu atd.). Provize potom u Vivapneu.cz činí 800,-Kč za objednávku a u Pneumatiky.cz to je 700,-Kč (600,-Kč + 100,-Kč prokliky).
U Vivapneu.cz chválím zajímavé bannery ve stylu parfemy.cz, krasa.cz atd. To je oproti pneumatiky.cz velký plus. Naopak velkým mínusem Vivantisu je téměř mizivá, příšerná, ani nevím jak to dál nazvat, konverze.
Invia.cz požaduje na faktuře podpis
Invia.cz požaduje od září 2011 na faktuře razítko či podpis. Nevím jaký důvod je k tomuto kroku vede, nám affiliate marketérům to ale přináší práci navíc, alespoň co se první faktury týče. Podle Twitter účtu invia.cz může být podpis či razítko naskenováno a vloženo do faktury.
Invia.cz zveřejnila top destinace
Invia zveřejnila celkem zajímavou statistiku top destinací. Chystáte-li travel projekt, můžete zkusit cílit na to, kam lidé jezdí nejčastěji.
pořadí | 1.pol.2011 | 1.pol.2010 |
1. | Řecko | Řecko |
2. | Itálie | Egypt |
3. | Turecko | Itálie |
4. | Egypt | Turecko |
5. | Bulharsko | Tunisko |
Kompletní statistiky zde: http://novinky.invia.cz/1818-statistiky-v-rezii-inviacz/
U skliku to znovu šlape?
Vypadá to, že mrtvá prázdninová sezona u skliku je tu tam. Znovu se objevují slušně placené prokliky a především už nyní mám zisky z PPC u skliku dvojnásobné než o prázdninách při cca stejném poměru prokliků.
Espoluprace.cz stále při starém
Affiliate síť espoluprace.cz za kterou stojí firma Jan Barty již několikrát avizovala nový provizní program s lepšími statistikami a celkově rozhraním. Konečně už by šlo odkazovat na přímí link s partnerským ID což u některých kampaní NELZE! Řekněme si narovinu, že to co nabízí espoluprace.cz teď má od Post Affiliate Pro hooodně daleko. Na začátku září se tuším konalo setkání na kterém měl být představen právě nový affiliate systém. Čekal jsem tudíž po návratu z dovolené řadu novinek a hezké rozhraní. Překvapení se nekonalo, espoluprace.cz je stále při starém a vypadá to, že ještě dlouho bude.
eHUB.cz rušení kampaní / nové kampaně
Celkem mě začíná štvát i přístup affiliate systému pro slevové servery eHub.cz. Během 12 ti dní, kdy jsem byl na dovolené mi přišli dva emaily, které informovali o zrušení a přidání několika kampaní. Člověk už skoro nic jiného nedělá, než jen maže a přidává kampaně.
Pokud je rušení kampaní z čistě finančního hlediska a nedodržování smluvních podmínek, možná by mohli lidé od eHub.cz přejít k hlubšímu výzkumu daného slevového serveru a nebrat každého, kdo si jen řekne. Potom to vypadá tak, jak to vypadá, ačkoliv chápu, že by tento problém pouze snížil počet rušících se kampaní.
Vyhledávací formulář travel.cz
Affiliate travel.cz přidal po vzoru Invia.cz vyhledávací formulář. Vzhledem k tomu, že polovina mých objednávek pochází právě přes tento formulář, tuto novinku vítám a zkouším nasadit na své stránky.
Co mi strašně chybí je možnost odkazovat přímím odkazem na danou destinace, hotel či zájezd. Druhou polovinu mých objednávek totiž tvoří převážně textové odkazy zakomponované do článků. Pánové tohle by chtělo ještě vyladit.
Krátce
V Simplia.cz se objevila nová kampaň kvalitnistroje.cz. Provize je 2% a při cenách produktů kolem 60 000,-Kč se může jednat o zajímavé provize.
Pekny prehled,ta espoluprace je skoda ze tak upada. Vivapneu je prijemnym prekvapenim dokonce umoznuji i preposilani objednavek…