První zkušenosti s Placla z pohledu inzerenta
Tak mám za sebou první zkušenosti s Placla.cz z pohledu inzerenta. Dosud jsem využíval systém na prodej článků jako publisher, a to celkem úspěšně a dovolím si tvrdit, že s portfoliem blogů se tam dá vydělávat několik desítek tisíc korun měsíčně.
Placla.cz z pohledu inzerenta
Jsem zklamaný. To je asi úvodní slovo, které tak nějak shrnuje můj zážitek s tímto systémem z pohledu inzerenta.
Zadal jsem poptávku, kde bylo jasně v klíčových slovech uvedeno, že se jedná o témata cestování, dovolená, pobyty. V zadání článku jsem ještě zdůraznil, ať se ozvou pouze tematické weby.
Celkově jsem dostal něco přes 100 nabídek, z toho odpovídajících mým kritériím, které jasně požaduji v zadání článku bylo necelých 15 !!!!! Není něco špatně? Dohromady mě to stálo několik desítek minut času prohrabávání se blogama, který absolutně neodpovídají tématu, které jsem mohl využít daleko efektivněji.
Jen ukázka toho, co mi na zadaná témata dovolená, cestování a pobyty přišlo:
- Receptář - Zpracováváme články převážně na téma – Zahrada, kutilství, dům, byt, hobby, zdraví, vaření, recenze zboží, služeb apod.
- Pták Loskuták - Web na téma zahrada, byt a interiér a samozřejmě kutilství.
- Home Design – nábytek
- Blog o internetovém podnikání
- Magazín o kráse
- Erotický magazín, který potěší nejenom dospělé
- Stránka pro Vás a hlavně Vaše témata, z oblasti her, filmů, aktualit a hudby.
- Dokonce mi přišel blog o EMO
- Několikrát půjčky a finance
- Web NFS (Need for speed)
V administraci to samozřejmě vypadá ještě komičtěji, když poptáváte článek na téma dovolená a ozve se vám blog o erotice či půjčkách.
Bude jednou řešení?
Podle zpráv, které psal na svém blogu Drago (404m.com) se placla.cz bude rozšiřovat na vícejazyčné verze. Já bych doporučil nejdříve vylepšit nabídky a poptávky inzerentů, protože při představě expanze na trh, který je XX krát větší než ten v ČR jsem zděšenej co to s inzerenty udělá až dostanou 400 netematických nabídek. Každopádně možná chování v zahraničí bude odpovídat tomu, co lidé poptávají.
Řešením je podle mě kategorizace blogů, která musí být ručně kontrolována. Inzerent si poté snadno zadá o jaká témata má zájem a všechny ostatní neoznačené kategorie poptávka inzerenta mine. Většina blogů v systému je stejně uzpůsobena všeobecné tematičnosti, což je znovu výhoda pro inzerenta zvolit si pouze tematické weby nebo i všeobecné o které nemá XX inzerentů vůbec zájem.
Každopádně já další poptávky odmítám v systému realizovat, dokud to nebude lepší a Placla.cz budou využívat pouze z pohledu publishera.
Jak by jste řešení viděli vy?
Mám přesně tu samou zkušenost, poptával jsem erotiku a dostal jsem odpovědi snad od 50 webů, docela mě zarazilo, že jsou mi nabídnuty blogy, které jsou úplně mimo téma, a majitelům by např. nevadilo napsat článek o sexshopu na blogu o pujčkách, zahradě apod.., kvuli pár stovkám, což me fascinovalo.
Navíc většina blogů tam jsou akorát rychlokvašky pro to stvořené, placla dle mého nenabízí nic kvalitního, protože kvalitní systém nabízející PR se tam stejně neregistruje, protože by se o dost zvedla částka za PR článek a mnoho kvalitních blogů to nemá ani zapotřebí, vždycky tam bude jenom hromada odpadu, malých ryb a pár středních, ale nikdy ne echt kvalita.
Ono by se dalo vymyslet řadu dalších vylepšení, napadá mě třeba možnost nahrát obrázek či PDF statistik, které jdou lehce vygenerovat z Analytics atd.
Problém tématičnosti a netématičnosti je v ČR podle mě hodně přeceňován. Je samozřejmě lepší mít svůj článek s odkazem na tématickém blogu, ale na druhou stranu je v rámci diversifikace odkazového profilu dobré umístit články i na všeobecné blogy s unikátním obsahem. V zahraničí dodnes úspěšně fungují velké pr weby typu ezinearticles.com, goarticles.com, apod. a celá řada firem je stále úspěšně pro linkbuilding využívá. Apriori bych je tedy nezatracoval. Naopak pokud mohu za 200 Kč získat trvalý odkaz z kvalitního netematického blogu, rozhodně se to vyplatí. Jinak ale s tou poznámkou ohledně dělení do kategorií souhlasím, protože by se inzerentům dala možnost jednoznačně odeslat (zobrazit) poptávku jenom tématickým blogům v případě, že by si tak přáli. Ovšem problém je podle mě v tom, že v ČR ani tolik tématických blogů není, takže by v některých oborech prostě žádné nabídky nebyly k dispozici.
Já vidím problém Placly ještě v jedné věci. Jak inzerenti tak blogeři jsou povětšinou lůza a systém Placly je k tomu vlastně vychovává. To nemyslím zle, ale za zavedené ceny se nedá očekávat nic lepšího. Před časem jsme to komentoval zde http://blog.bloxxter.cz/male-zamysleni-o-projektu-placla-cz/.
Také jsem napsal o čerstvé zkušenosti z pohledu inzerenta. Mám hodně podobnou zkušenost.
http://www.tomuver.cz/2012/01/zkusenost-s-inzerovanim-v-placla-cz/
Jak se tak dívám, tak se nic nezměnilo ani po dlouhé době. Chvíli se zdálo, že konkurence v PPP systémech to změní, ale bohužel. Na druhou stranu, inzerenti jako by ani nechtěli připlatit za kvalitní článek na kvalitním tématickém webu.
Tak tak, Placla je spíše pro levné odkazy a jejichž kvalitě by se dalo diskutovat. Ty lepší inzerenti, kteří jsou ochotni připlatit si za tématický web s návštěvnosti se ozvou většinou sami a tyto systémy nevyužívají!
Zdravím, také jsem na placla svého času inzeroval. Tématem byla móda a z 250 nabídek byli dvě použitelné. Musel jsem tedy vybírat i mezi dalšími weby. Zaplatil jsem si asi 15 článků, ale efekt z toho byl nulový. Taky mi na jejich účtě zůstal nevyčerpaný kredit. Když jsem ho chtěl vybrat, dostal jsem odpověď, že po roku nepoužívání účtu byl jak účet tak kredit zrušen. Zahrál jsem se na nechápavého a požadoval převod zbývající částky na mů bankovní účet a doteď jsem nedostal odpověď. A to ani kladnou ani zápornou. Už nikdy víc!
Ahoj, provozuji podobný systém i když na jiné bázi. Poptávky po reklamě (článek, odkaz, banner, post) jsou kompletně zdarma. Rozdeleni podle temat. Prodej inzerce je přes VIP účet, který stojí stovku mesicne. Komuniakce je mezi uzivateli naprimo, bez provize. Zkuste: https://www.linkmonitor.cz/ budu rad za feedback
Pripravujeme take napojeni na paypost s kreditnim systemem.