Seznam Sklik nasazuje nový reklamní formát obsahující screen stránky
Seznam po dlouhé době zavádí novinku ve svém reklamním systému Sklik. Jedná se o nové formáty reklamy pro publishery, které obsahují screen stránky, stejně jako je tomu u TOP pozic ve výsledcích vyhledávání seznamu.
Pro zobrazování screenů musíte mít odškrtnutu kolonku „Povoleno zobrazování grafických reklam“, poté si ještě musíte vybrat z nabízených velikostí reklamy. Aktuálně je tento nový formát v těchto podobách: 336×280, 400×280, 468×282, 728×100, 950×100.
Osobně jsem velmi zvědavý na CTR těchto reklamních formátů, protože se dají velmi dobře zakomponovat do stránek. Bude to i něco jiného, neokoukaného, takže by se mohlo klikat dost. Po poslední době, kdy mi CTR seznamu oproti minulému roku velmi kleslo je to asi logický krok pokud je to plošné. Teď už jen klasické textové formáty bez popisu odkazu a Sklik může nabídkou reklamních ploch směle konkurovat Adsense.
Takhle vypadá nový reklamní formát:
Taky mi dnes přišlo info o tom, že je tato možnost dostupná. Zatím jsem to ale v praxi nikde neviděl, ale myslím si, že to může docela zvýšit CTR. Otázkou je, za jak dlouho si na to uživatelé zvyknou a co pak dál (když ne nabízení relevantních reklam).
Já už to zkusil nasadit na pár webech, tak potom poreferuju, jaké to má CTR a zisky. Snad i v samotném článku, pokud to vyjde.
Také jsem nasadil hned na některé stránky a světe div se, i weby kde je Sklik úplná mrtvola měl najednou prokliky, no uvidíme po týdnu.
CTR musí letět nahoru haj blázen. Ale já mám opačný problém (používám sklik jen na jednom webu) – sklik a CTR 15-16% a to opravdu nedělám žádné prasárny. Normální čtverec 250×250. Hodit tam toto, tak si jdu rovnou pro ban.