Tvorba info webu = maličkost, dostat na něj lidi = problém
Dlouho jsem nic nenapsal, důvodem je zejména to, že se mi příliš v létě nechce pracovat, komu by se ostatně chtělo že. Pokud už sem se k práci dokopal, tak jsem svůj čas věnoval stávajícím projektům a tvorbě nového affil webu, na kterém si chci otestovat finanční segment. Tak uvidíme jestli dokážu prorazit v takové konkurenci.
Ale zpět k dnešnímu článku, který se týká tvorby informačních webů a jeho následné propagaci a trafficu.
Za dobu co se snažím vydělávat online jsem vytvořil už několik desítek informačních webů. Dnes už to dokáže prakticky kdokoliv během pár minut. WordPress si nainstalujete u svého hostingu jedním klikem, seženete vhodnou šablonu a do 10ti minut můžete začít provozovat třeba magazín či blog.
Zlom přichází až poté a to v tom, zda dokážete webu zajistit pravidelnou návštěvnost. Nejlépe takové návštěvníky, kteří dostanou odpovědi na svoje dotazy, které hledali a kteří rádi váš projekt virálně podpoří . Takových lidí je ale dnes málo, proto se většina informačních webů musí spolehnout na návštěvnost z výsledků vyhledávání, případně PPC.
Proč píšu o tom, že důležité je dostat na web lidi? Protože jsem přesvědčen o tom, že jakýkoliv web dokáže generovat zisky. Stačí k tomu kvalitní cílená návštěvnost a trochu know how. Vědět kam dát a v jaké podobě reklamní prvky či znát jak se návštěvníci chovají na vašich stránkách je stejně důležité jako ty lidi na své stránky přivést.
Pointa celého článku poté tkví v tom, že bychom měli propagaci webů věnovat mnohem více času. Sleduji jeden úspěšný zahraniční blog na kterém autor dokonce používá pravidlo 70:30. Tedy 70% času věnuje propagaci projektu a zbylých 30% tvorbě nového obsahu a dodělávkám.
Něco na tom rozhodně bude, protože podnikáme od toho, abychom vydělali peníze a ty bohužel nevyděláme bez návštěvníků našich stránek.
Občas se nechám unést a několik dní věnuji tvorbě obsahu, je to jedna z možností jak přivést nové návštěvníky přes long tail výrazy, často si ale říkám, zda-li by nebyla návštěvnost vyšší, pokud bych stejnou energii věnoval propagaci dosavadních článků a klíčových slov.
Co si o tom myslíte vy? Věnujete většinu svého času tvorbě nových webů a obsahu nebo raději své stávající projekty propagujete a pracujete na zvyšování návštěvnosti? Často si totiž připadám, že těch webů už mám tolik, že bych se měl věnovat jen jejich propagaci. Protože i zde platí pravidlo, že pokud se něco dělá, má se to dělat pořádně až do možného maxima.
Jenomže jak se chceš věnovat propagaci? Lidi dneska na weby běžně neodkazují, katalogy jsou mrtvé a vyhledávání v Google zaspamované. Internet je mnohem větší než kdy býval, nicméně kolikrát si říkám, jestli je to ke škodě nebo užitku.
Podle mého názoru je potřeba pro úspěšný web být na internetu aktivní, psát do různých fór, komentáře atd… Lidi pak zabrousí na tvůj web a sem tam, když zjistí, že je dobrý, tak si ho přidají do své RSS čtečky, na twitter či facebook, případně do záložek.
Jenomže to se nestane ze dne na den, to trvá bohužel roky. Něco na internetu vybudovat není otázkou týdne. Holt je to dneska těžký, lidi nějak zaujmout, všeho je přehršel.
Víceméně souhlasím. U blogu je jasně dané to, že se musí získávat komunita lidí kolem blogu, se kterou člověk poté musí komunikovat. U „revolučních nápadů“ zase virál celkem funguje, pokud je to opravdu zajímavá služba. Řeč je ovšem o informačních webech, který nepřidávají žádnou další hodnotu jen ty informace. Na takové weby je těžké návštěvnost získat.
Aj mna by zaujímalo čo myslíš pod pojmom propagácia. Manuálne budovanie BL (fora, komenty na blogoch etc) alebo nákup odkazov alebo čo presne ?
Tiez mam web, ktory nie je obsahovo az tak atraktivny, ale nie je to klasicke MFA, snazim sa monetizovat ho cez Affil, no je to presne ten typ webu, ktory sa velmi tazko propaguje. Je tam nejaky ten text a nad nim iframe, teda zakaznik ma pocit, ze je priamo na tej danej stranke.. Teda sa nemusi preklikavat cez ziaden affiliate link. Neviem vsak otestovat ci je to vhodnejsi sposob propagacie, ako by som tam nahadzal nejake textove linky a bannerove formulare (pretoze tieto neponukaju…) a klasicky obrazkovy banner sa podla mna nevyplati.
Sledujem zaujimavy trend, kedze ludia chodia prevazne z vyhladavacov, vsimol som si, ze pomer novych vs. vracajucich sa navstevnikov je 20:80. Z toho sa cez vyhladavace vrati 10%, 6,8% sa dostane na web priamym zadanim adresy a 3,2% sa preklikne z inej stranky. Je zaujimave, ze je to 3-slovna domena na nadnarodnej koncovke, a predsa si na nu navstevnici najdu cestu.
Chcem tym povedat, ze takyto typ stranky sa skutocne neda propagovat napr. na FB, kde by som sice mohol urobit propagacnu stranku, ale co by som na nu pridaval? Mohol by som len „kradnut“ obsah zo stranky prevadzkovatela affilu.. A tym padom by som stratil originalitu a kopcil by som to, co na svoju FB stranku pridava majitel. Ani sam neviem, ako by som riesil odkazy z tejto stranky, kedze som lenivy pridavat obsah na tu svoju, asi by som tam musel hadzat priamo affiliate linky, co by urcite nepridalo na hodnote.
Ako sam pises, skutocne je to tazke a sam sa dlhsie zamyslam, kedy konecne vytvorim stranku, ktorou sa budem moct chvalit…
Ono to bude určitě jiné u nás a ve světe. Sice ve světě je mnohem větší konkurence, ale v případě dobré šuškandy se mnohém snáze získává kritická masa čtenářu. U nás sice taková konkurence nikdy není, ale zase je velmi obtížné najít dostatečnou masu čtenářů.
To je jedno s druhým. Za prvé vytvořit opravdu HODNOTNÝ infoweb a ne jen bleskovou splácaninu je HODNĚ náročné a nikoliv snadné. Podobný web je třeba vytrvale budovat a rozvíjet. Dnešní „podnikatelé“ často nahodí 10 článků, kde se omílá stále totéž a mají rozsah 1-1,5NS. To je u odborných témat možná úvod do problému, jenže do hloubky nejde skoro nikdo. Pak se udělá hurá akce, PPC, spamujeme kde se dá, kupujeme odkazy, zasíráme fóra, chrlíme PR články…
Druhá věc je problém ČR – příliš malý trh. Pro drtivou většinu specifických témat existuje cílovka do 10 tisíc lidí max., často třeba ani tisíc. Tematické weby neexistují = nelze budovat tematické odkazy, není kam umístit guest post, kde komentovat atd. A cílovka je příliš malá, aby mě uživila kontextovou reklamou, takže leda přidružit e-shop nebo něco podobného = rázem jsme z infowebu v hard-sale…
Myslím si ale, že i u takového webu je velmi důležitá optimalizace, aby se uživatelům správně zobrazoval ve vyhledávačích. Našla jsem o tom info na http://optimalizace-pro-vyhledavac.webnode.cz/