1. strana ve vyhledávači neznamená návštěvnost, to je třeba si uvědomit. Mnoho lidí v mém okolí přestává výrazněji optimalizovat na hlavní klíčové slovo pokud dosáhnout první strany ve výsledcích vyhledávání a soustředí se na další klíčové slovo. Ovšem právě první stranou začíná ten pravý boj o návštěvníky, ten pravý boj o vyšší zisky z vašich stránek.

Důkazem je například několik příkladů z mých vlastních zkušeností.

Travel téma, denní průměrná hledanost na seznamu v přesné shodě 2258, maximální potom 3758. Ačkoliv je téma celkem výrazně konkurenční, podařilo se mi dosáhnout 10. místo na seznamu, tedy první stranu ve výsledcích vyhledávání.

Kolik myslíte, že nakonec na mé stránky přes toto klíčové slovo přišlo lidí?

Možná vás překvapím, možná nikoliv, ale ani né 10 unikátních návštěvníků denně.

Průměrný počet hledání na seznamu

Ani top pozice není žádný kauf

Naopak druhým důkazem je znovu travel slovní spojení s průměrnou denní hledaností v přesné shodě 200, maximální 373. Téma není tak konkurenční jako první, proto se mi podařilo na seznamu dosáhnout 1. místa ve výsledcích vyhledávání. A jak to dopadlo?

Za poslední měsíc přišlo na toto slovní spojení na mé stránky průměrně 30 unikátních návštěvníků denně.

Průměrný počet hledání na seznamu

Co z toho plyne?

Celkem mě překvapilo jak se člověk snaží dosáhnout zajímavých pozic ve výsledcích vyhledávání a je odměněn tvrdou realitou vyhledávačů. Ta spočívá v přetažení lidí na své stránky (viz např. u travel tématu Tipy na dovolenou od sDovolena.cz) či zasazení reklamy Sklik/Adwords před výsledky vyhledávání.

Poučení je takové, že mít vlastní eshop, asi bych příliš na SEO optimalizaci nespoléhal a nelil do ní zbytečně moc peněc a spíše se zaměřil na jiné formy reklamy, vylepšování stránek, zvyšování konverzí.

Jak je na tom Google

Našel jsem zajímavá procenta, která vystihují pravděpodobnost návštěvy při hledání daného klíčového slova. Rozhodně je to zajímavé, mrkněte na to. Je to průzkum, který platí na Google. (u seznamu to bude dle mě ještě horší) Podle průzkumů skončí cca 70-75% BFU na organickém vyhledávání, zbytek spolkne Adwords. Jednotlivé pravděpodobnosti prokliku jsou tu:

  1. 42.13%,
  2. 11.90%, (3,5x méně)
  3. 8.50%, (4,9x méně)
  4. 6.06%, (6,9x méně)
  5. 4.92%, (8,5x méně)
  6. 4.05%, (10,4x méně)
  7. 3.41%, (12,3x méně)
  8. 3.01%, (14x méně)
  9. 2.85%, (14,8x méně)
  10. 2.99%, (14,1x méně)

Článek má 4 komentářů

  1. Martin Pánek Reply

    Taky jsme na seznamu na některé zajímavé klíčové slova z oblasti webdesignu na prvním místě a přijde nám na web na toto spojení jen pár lidí. Takže přesně jak píše kolega nademnou, statistiky hledanosti na seznamu bych bral s rezervou.

  2. Lydie Reply

    Chtěla bych někdy vidět podobnou statistiku, ale doplněnou o pozice 0, -1 a -2. Tj. včetně reklam. Obávám se, že klasický BFU, a tedy asi především na Seznamu, to naše vysněné 1. místo považuje za až čtvrté :-(

    Jinak si myslím, že poměr návštěvnosti z hlavních klíčových slov a long tailu bude hodně různý v různých oborech. U dovolených skoro každý zadá aspoň přibližně také destinaci a tím se hledání rozbíhá všemi směry poté, co se lekne výsledku na slovo Dovolená.

Napsat komentář k Marks Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>