Pokud podnikáte na internetu, jistě vám v různých diskusích i v médiích neuniklo, že před necelým týdnem začala čtvrtá řada „reality show“ Den D. Tato řada je o to zajímavější, že jedním z investorů je John Vanhara (www.podnikanivusa.com), ale pro nás online podnikatele také Michal Hanus, který stojí za řadou online projektů jako například za usetreno.cz či carspider.cz apod.

Rozhodl jsem se, že budu komentovat představované IT projekty.

První díl přinesl hned dva projekty a to slevový server určený maminkám a projekt fungující na barterové výměně fyzického i virtuálního zboží.

Slevový server odmaminky.cz

Maminka na mateřské dovolené Darina měla sen, udělat slevový server zaměřený pouze pro maminky, kde si budou moci nakoupit nejen zboží, ale i různé služby. Sen se jí splnil, protože do projektu nakonec investovali Petra Rychnovská a Margareta Křížová shodně 200 000 Kč za 20%. O investici měl zájem i John.

Dle prezentace projektu měla Darina připraveno hned několik monetizací projektu, což je si myslím výborný začátek. Diverzifikace je totiž alespoň pro mě plusem a zmírněním rizika, pokud by jeden kanál nevyšel podle plánů. Mimo provizí z prodeje slev je připravena spolupráce s agregátorem slev slevin.cz (provize na základě prokliků) a dále přímí prodej internetové reklamy. Ten měl vydělávat dle byznys plánu při návštěvnosti 100 000 UIP / měsíc 80 000 Kč měsíčně.

Dle mě trochu přitažené za vlasy. Divil bych se pokud by takový zisk z přímého prodeje reklamy web konstantně měl. Na druhou stranu plochy jsou zaplněny (adsense, affiliate mall.cz, leaderboard slevin.cz a spuntik.cz, skyscrapper sportfun.cz – něco to rozhodně hodí).

Na projektu se mi líbí zejména cílení na určitý segment trhu, pokud dnes slevový server tak jedině cílený na určitý druh obyvatelstva nebo zájmovou skupinu, případně region, ikdyž i v této oblasti už je dost konkurence a taková Praha už je přesycená.

Líbí se mi nasazení slevových letáků, stejně jako na skrz.cz jak jsem psal v předešlém článku, s rozdílem, že na odmaminky.cz jsou pouze slevy týkající se dětí a maminek.

Nevěřím, že web má aktuálně tisícové návštěvy (plánem bylo 3300 UIP / denně), do předešlých soutěží se zapojilo sotva pár stovek maminek. Nejúspěšnější nabízené slevy se počítají v řádu stovek nakupujících, ovšem ceny slev dosahují řádu desítek korun, takže ani provize nejsou vysoké. Jinak dražší slevy nakupuje většinou pár jednotek až maximálně desítek lidí.

Myslím si, že investice se bude investorům vracet horko těžko. Po bitvě je sice každý generál, ale do projektu bych nejspíše neinvestoval ani v pozici v jaké byli investoři.

Ebarter.cz

Projekt ebarter.cz má za úkol sdružovat směnný obchod na jedno místo, tedy jednoduchá myšlenka, která funguje už tisíce let. Když si to člověk přebere tak to nepůsobí až tak špatně. Výměna odkazů je také vlastně takový barter, takže nevidím důvod proč by to nefungovalo ve virtuálním světě, kde by si lidé mohli nabízet služby, aniž by museli platit. Bohužel tak, jak to prezentoval pan Tomáš to fungovat nemůže. Alespoň co se týče byznysu projektu ebarter.cz.

Celý projekt totiž stojí na jednom monetizačním kanálu a to přímém prodeji reklamy ze 3 bannerových ploch. Dle byznys plánu měl projekt v dalších letech vydělávat miliony na prodeji reklamy přímím inzerentům. Blbost. Cílová skupina jsou většinou ti, kteří nechtějí utrácet a raději by měnili, takže ani pro inzerenty nic zajímavého.

Dle mě nemá tento projekt šanci na jakýkoliv úspěch v této podobě.

Na stránkách je ovšem určitá aktivita patrná, někdy přibude denně i několik barterových nabídek, což je v pořádku, ale z hlediska výdělku ebarter.cz by to chtělo přidat nějaký další monetizační kanál.

Článek má 3 komentářů

  1. Jiří Šubr Reply

    No do odmaminky.cz bych neinvestoval, protože z toho horko těžko bude velký byznys. Uživí to tak možná zakladatelku, ale zbytek nic. V takto malém segmentu bude těžko ziskovost přes 200 tisíc mesíčně. Investice se třeba i vrátí (za 2 roky), ale pořád se to bude točit v řádech desetitisíců než statisíců.

    eBarter – špatná myšlenka, špatný způsob monetizace. Vyhlídky do budoucna 3 mega obrat za 2 roky nebo kolik, docela vtipné. Jak psal John, smysl by měla bartrová banka za virtuální kredit, i když tady už konkurence je, ale pořád lepší snažit se prosadit v konkurenčním prostředí než na poli ničeho a nikoho. Za tu dobu ví o 10ti provedených bartrech, to je jak kdybych nabízel investici do eshopu, který za celou dobu vystavil 10 objednávek.

    Neumím si představit že na ebarter.cz bude traffic, který bude mít ročně ziskovost kolem milionu. A kdo bude chtít inzerovat na portále, kam chodí lidí vyměňovat zboží?

  2. david Reply

    Prohlasit o trhu zamerenem na 0-3 roky ze se jedna o maly segment vyzaduje patricnou davku odvahy anebo neznalosti.

    Problem s jejim obchodnim zamerem vidim v tom, ze pres slevove portaly se da vcelku uspesne prodavat cokoliv co se tyce sluzeb.

    Na zbozi, kde marze nejsou tak vysoke se sleva 70% proste neudela a 5% nikomu jako zadne terno neprijde.

    Dalsi veci je prehlcenost trhu a minimalni ceny na internetu, kterym dama (mimochodem pry je to pekna divoska :) ) bude velmi tezko konkurovat.

    Jakmile by zacala nabizet ruzne sluzby pro matky s detma bude mit uspech. To tu dle meho nazoru chybi.

  3. Honza Reply

    eBarter.cz škoda. Ten kluk byl schopnej, jen to uchopit trochu jinak.
    Slevový obchod pro maminky pěknej. A je to i proveditelné, mít takový zisk z bannerů. Ona může díky nulovým provizím mít o dost nižší ceny než na Slevomatu, maximálně půjde něco málo agregátorům, ale ne z její kapsy.
    Pokud naváže spolupráci třeba s fórem eMimino.cz, tak to může rozjet velmi slušně.

Napsat komentář k Honza Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>