Pokud se pohybujete v oblasti affiliate marketingu, jistě víte, že eSpoluprace.cz je affiliate systém, který zprostředkovává nejen pro sebe, ale i své partnery affiliate program (rozhraní, propagaci atd.). Za systémem stojí silná Elephant Orchestra Jana Barty alias Ahydeho. Celý systém byl spuštěn s velkým ohlasem a masivní reklamní kampaní (jistě pamatujete nákup článků a bannerů téměř kdekoliv co souviselo alespoň částečně s net byznysem). Po počátečním boomu a s odstupem času a zkušeností musím říci, že eSpoluprace.cz je špatnou vizitkou Elephant Orchestra a tedy i Ahydeho. V článku vám povím, proč si to myslím a byl bych velmi rád, kdybych v budoucnosti mohl odvolat to, co zde prezentuji.

Komunikace s affiliate partnery

Komunikace s affiliate partnery je téměř nulová. Řešil jsem s podporou několik problémů a zasílal několik dotazů. Odpovědi dochází s rapidním několikadenním zpožděním. Vždy mi odpovídá ten samý člověk na kterém je partné, že toho má opravdu požehnaně. Má snad eSpoluprace.cz pouze jednoho pracovníka a jede one man show?

Nedostačující rozhraní a sliby

Partnerské rozhraní je v současné době podprůměrné. Začínali v Post Affiliate Pro, což je v současné době to nejlepší a nasadily svůj systém, který je hrubě nedostačující. Chybí jakékoliv statistiky, díky kterým by šlo zvýšit konverze a tím pádem zisky eSpoluprace.cz i partnerů. Vlastně ani nevíte, zda někdo na vaše odkazy kliká a z jakého webu přila objednávka. Nové rozhraní je nutnou prioritou.

Po ohlášení přechodu na nový systém se začalo blýskat na lepší časy. Bohužel neustále sliby s nasazením nové verze (bylo avizováno tuším 2x či dokonce 3x) je neustále v nedohlednu. Na můj dotaz ohledně nového systému mi bylo odpovězeno, že dosud není jasný termín spuštění. Nevím tedy proč se pořádají affiliate event, v jejichž programu je uvedení nové verze, když vzápětí mi je zodpovězeno, že termín spuštění ještě není znám.

Chyby na stránkách

Již několik dní pozoruji na stránkách eSpoluprace.cz chybu, jejíž řešení zabere mým odhadem necelou minutu. Najeďte si do reklamních prvků affiliate partnera Zazitky.cz, zvolte textový odkaz a zjistíte chybu v neukončeném párovém tagu odkazu. Nezkušení affiliate partneři tak dost možná mají na stránkách špatné nefunkční odkazy. Od firmy jako je Elephat Orchestra bych očekával minimálmě nápravu, nikoliv neřešení chyby po dobu několika dní.

Chyba Elephant

Další významné nedostatky a otázky

  • U Mall.cz nelze odkazovat textovým odkazem na jednotlivé produkty, kategorie atd. Možností tak jsou pouze bannery, což si povězme na rovinu není nástroj, který v současné době ještě prodává tak jako doporučení pomocí textových odkazů. Donedávna nebylo možné odkazovat ani na jednotlivé zážitky.
  • Zažádal jsem si o XML zazitky.cz, který má již být nasazen v novém systému. Zjistil jsem, že tam mám jiné partnerské ID. Znamená to snad, že budu muset přepsat všechny affiliate odkazy novým ID? Doufám, že ne. Že nové ID je pouze pro XML feedy.

eSpoluprace.cz má i plusy

Abych pouze nehanil partnerský program, vypíši i plusy.

  • Za systémem stojí velká společnost = malá pravděpodobnost toho, že vám nebudou peníze pravidelně vypláceny
  • Některé kampaně stojí opravdu za to. Například zazitky.cz s jejich 10% + 1500 jednorázově nad 30 000 obrat je bezkonkurenční. Liposukce jsou díky slevomatům out.
Není to článek zaměřený proti eSpoluprace.cz pouze zpětná vazba od uživatele, který by rád spolupracoval, ale díky hrubým nedostatkům to v současné době odmítá.

Jaké máte vy pozitivní či negativní zkušenosti s eSpoluprace.cz?

Článek má 5 komentářů

  1. Jiří Šubr Reply

    Vlastně se musím s článek ztotožnit. Nechci plyvat špínu, možná ani sám velký šéf neví, že to tak je. E-spoluprace je jistě 1% z toho co dělá a možná by třeba jen stačilo najmout schopnější lidi.

    Vlastně já jsem spokojen v oblasti vyplácení, ale zmíněné nedostatky na samotném webu jsou dost velkou slabinou systému. Od takovéto profesionální firmy bych si představoval, že dostanu validní kód, což v tomto případě není. V iframu se místo & musí použít & jinak to hází chyby, jasně je to blbůstka, ale oprava toho je chvilka a působí to lepším dojmem na lidi co si na validitu kódu potrpí.

    No a co je nejhorší je samozřejmě statistika. Tam krom toho, v který den bylo uděláno kolik konverzí, nevíte vůbec nic. Navíc jsem si párkrát všimnul že vůbec neseděli časy, jednu chvíli jsem měl objednávky na pujčky třeba ve 2 nebo 3 ráno. Opravdu si nemyslím, že lidé objednávají pujčky ve 3 ráno. Nebyl to jeden případ, byla to série, takže možná jenom špatný serverový čas, ale i v tak malé statistice byla chyba.

    Jinak je E-Spoluprace pořád top, o tom není pochyb, pro mě nabízí zajímavé provize a obory, které sám využívám. Ale myslím že je i v zájmu společnosti na tom zapracovat, což pak pomůže nám, abychom měli z čeho vycházet a věděli, kde jsou jaké konverzy kdy proč atd…

  2. Pavel Reply

    Co mě nejvíce vadí jsou obchodní podmínky, které mění snad každý měsíc.

  3. Stanik Reply

    Espolupraci sice nepoužívám, ale přesně chápu tvoji frustraci, když je na první pohled dobrý affil řízen na pikachu.

  4. Pajik Reply

    Sranda, je že všichni si myslí jak je EO velká společnost, ale ve skutečnosti o nich nikdo nic pořádně neví… tedy kromě toho co neoficiálně tvrdí oni. A to co tvrdí je docela srandovní…
    EO má 10 zaměstnanců. Místo tvrzení o 700 tisících doménách, které vlastní je skutečnost taková, že jich mají pár desítek tisíc…

    Bárta – Ahyde tvrdí jak chce mít obrat několik miliard jako má Seznam, ale ve skutečnosti měl sotva (v době tvrzení 50M ročně). Ztráty 2 nebo 7 milionů ročně. Narozdíl od Seznamu, který má obrat skoro 2 miliardy a zisk 500 milionů ročně.

    U nich je to především o slibech, lhaní a nepodložených tvrzení…
    Taky kdo zná Ahadeho (Bártu), tak ví o čem je řeč. On je píše bláboly na blogu, platí si PR na Lupě a přitom situace je zcela jiná než tvrdí. Tak se potom nesmíte divit, že espoluprace je taková jaká je.

    Toto jsou podložená fakta-

    http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/getFile?listina.@slCis=101478341&listina.@rozliseni=pdf&listina.@klic=08fc65f54305f6036c556d2393ff443e

  5. eSpolupráce.cz Reply

    Dobrý den,

    děkuji Vám za zpětnou vazbu. Vážíme si všech našich partnerů a jejich názory jsou pro nás důležité. Dovolte mi, abych reagoval na některé z uvedených informací.

    1/ Komunikace

    Tým eSpolupráce byl v letošním roce posílen. Pokud kontaktujete uživatelskou podporu snažíme se reagovat co nejdříve, pokud se obracíte přímo na konkrétního zaměstnance reakční doba se poté samozřejmě odvíjí od jeho časových možností. Doporučuji Vám tedy vždy kontaktovat uživatelskou podporu. V podpisu emailu navíc uvádíme –soukromá- čísla na mobilní telefony. V akutních případech nás můžete kontaktovat okamžitě.

    2/ Rozhraní

    Uvědomujeme si, že stávající řešení je nedostatečné, především v oblasti analýz a vyhodnotitelnosti a pracujeme na implementaci nového rozhraní. Připravovaný systém je velkým krokem kupředu. Je nutné vytvořit automatická propojení na stávající i nově připravované programy, což je poměrně komplikovaný proces vyžadující kooperaci IT oddělení Elephant Orchestry, IT oddělení jednotlivých advertiserů a programátorů poskytovatele nového rozhraní. Po několikátém odložení jsme se rozhodli již neuvádět žádný konkrétní termín a prezentovat se až kompletně hotovým produktem.

    3/ Chyby

    Děkuji Vám za upozornění na chybu v odkazech v kampani Zážitky.cz. Okamžitě ji opravíme. eSpolupráce obsahuje stovky reklamních prvků a při takovém množství nám skutečně může odhalení jednotlivé chybky chvíli trvat.

    Jsem rád, že jste v článku zmínil i pozitiva, které u eSpolupráce vnímáte. Věřím, že se nám časem podaří Vás přesvědčit kvalitou služeb, nabídkou vynikajících kampaní a v České republice jedinečným rozhraním o výhodnosti spolupráce s naším partnerským programem.

Napsat komentář k Jiří Šubr Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>