Seznam, česká „jednička“ ve vyhledávání, zdá se upřednostňuje eshopy před informačními weby a to na takové dotazy, kde se očekává, že návštěvník hledá místo k nákupu a nikoliv informace. Alespoň tak mi to v posledních několika týdnech / měsících přijde a troufám si říci, že je to podpořeno i výsledky jednotlivých vyhledávání.

Z pohledu uživatele vyhledávání je samozřejmě vše v pořádku, provozovatele informačních webů a magazínů tak mají nejspíše smůlu. Každopádně uvedu příklad:

Vysoce konkurenční uživatelský dotaz plavky. V tomto případě hledá 98% lidí eshop s plavkami. Dlouhou dobu byli na první straně u seznamu 3-4 affiliate minisite s odkazy na zejména Astratex a další plavkové shopy. Takový příklad budiž plavky.biz, který i na tak konkurenční dotaz byl na první straně po více než 2 roky co toto klíčové slovo sleduji. Mimo jiné sem tam měl i svůj web a cca dvě další konkurence. Weby byli schopné vydělat při slušném umístění i 10 000 Kč na jednom affilu měsíčně bez hnutí prstu a ještě to mělo další potenciál.

Nyní je situace taková, že na první straně jsou pouze eshopy, informační stránky se objevují až na konci strany druhé a nemají téměř šanci na zlepšení, naopak info weby nadále padají v SERPU, některé, dříve úspěšné weby (1-2 strana) se nacházejí dokonce na 9-12 straně. Spadla mimo mé stránky i řada dalších konkurentů se kterými jsme bojovali o pozice.

Ať už zadáte jakýkoliv konkurenční dotaz u kterého je pravděpodobné, že člověk hledá místo k nákupu (většinou u zboží), vyjede vám na první straně seznam eshopů + heureka. Dalším příkladem je dotaz „spodní prádlo“, který měl stejně jako plavky na první straně seznamu 1-2 affil minisite, nyní je nenajdeme ani na třetí stránce vyhledávání.

Co si o tom myslíte vy? Je to způsobené upravením algoritmu vyhledávání, upřednostňováním eshopů před info stránkami u vyhledávací dotazů na zboží, posilováním odkazového profilu konkurence nebo mi už z toho hrabe? :-D

Článek má 8 komentářů

  1. Radek Reply

    Nevím čím to je, ale podvědomě to cítím stejně. Weby zaměřené produktově, na věci, které se dají koupit v e-shopech se mi vždycky těžko propagovali. Můj magazín o oblečení se po nedávném updatu Seznamu taky o dost propadl a předběhli mě shopy, takže si myslím, že něco takového u seznamu proběhlo :/

  2. Olin Reply

    Mě nejvíc prudí zařazení zahraničních a hlavně slovenských stránek do výsledků. Je to podraz od seznamu. Kdyby to bylo alespoň ku prospěchu věci, ale to ne.

    Celá ta implementace mi připadá, jako když si někdo koupil auto, aby mohl jezdit na benzínovou pumpu pro bagety.

  3. Nikan Reply

    No je to tak, jak píšeš. Druhotným efektem, alespoň podle mých pozorování je propad ranku u obsahových webů. Tedy alespoň mi to tak připadá. Máte podobné zkušenosti i s rankama?

  4. admin Reply

    Jen doufejme, že to u produktů končí a případně bude odbouráváno a nezasáhne to i do dalších odvětví. Takový zájezdy a dovolená, aby nebyli upřednostňovány cestovky na dotazy týkající se dovolené.

  5. Honza Reply

    Hmm, co teprve online herní weby versus e-shopy s hrami? To by byl teprve mazec.

  6. Chalupář Reply

    Jak píšeš, v prostředí kde je hodně eshopů, se affil weby propadli. Jeden web jsem měl na top pozici stabilně, teď je web na druhé straně. A výsledkem je ztráta výdělku v 95%. Jaké je řešení? Zatím testuji.

    • admin Reply

      Řešení je bohužel velmi těžké najít, protože se s tím nedá dělat z hola nic a seznam si může dělat co chce. Napadá mě, věnovat se long tail výrazům, kde ty informační a affiliate stránky stále jsou.

  7. Lydie Reply

    Ještě je tady otázka toho, co vlastně většina návštěvníků Seznamu hledá. Tipla bych si, že hledají, kde nakoupit. Stačí porovnat narvané markety s knihovnami. Z nakupování se stalo masové hobby. Intelektuálové, rvěte si vlasy, máte-li.

    Taky se mi informační stránky propadly a za třetí stránkou už je ani nehledám, protože pravděpodobnost, že někdo zabloudí dál, je mizivá. Zato na Googlu stouply nahoru a padly zase některé shopy. Takže z pohledu návštěvnosti mých webů se vlastně nic nestalo. Co někde ubylo, jinde zas přibylo.

Napsat komentář k Chalupář Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>