Pár střípků ze světa online podnikání #6
Přicházím s tradičním souhrnem informací, které mě zaujali během posledních několika týdnů. K daným tématům mám pouze krátké myšlenky, takže by se nevyplatilo pro každou aktualitu tvořit zvláštní článek. Proto vždy čekám, až bude střípků dostatek.
Cestovní kancelář Alexandria spustila affiliate program
Pokud sledujete aktuální dění v oblasti affiliate, jistě vám neunikla informace, že před pár dny spustila svůj affiliate program cestovní kancelář Alexandria. Ta nabízí 3% z prodaného zájezdu a 2% z prodaného last minute zájezdu. Za zmínku stojí doba cookies, která je 90 dní. Výplata od 500,-Kč. Sám se prozatím nehodlám registrovat, počkám si na první zkušenosti uživatelů a pokud již nějaké máte, neváhejte se podělit.
ADBENEFIT.CZ vs. ESPOLUPRACE.CZ
Máme tu zajímavý konkurenční souboj dvou převážně finančních affiliate sítí Adbenefit.cz a eSpoluprace.cz. Oba systémy jedou na stejném software HasOffers (údajně nejlepší affil platforma, mě to prozatím bohužel tak nepřijde). Pro nás affiláky je to jedině dobře, protože získat část z „finančního“ koláče mohou pouze kvalitním individuálním přístupem k úspěšným affilákům, zvyšováním provizí, navyšováním počtu kampaní. Kdo v tomhle bude vést, bude mít i převážnou část koláče.
eSpoluprace.cz, jaké budou nové kampaně?
I další střípek se týká finanční affiliate sítě eSpoluprace.cz. Na dragově blogu (404m.com) jsem si všiml v sidebaru reklamy na espolupraci, na tom by nebylo až tak nic moc zajímavého, kdyby mi tam neběhalo tohle:
Můžeme se tak těšit na travel affil a affily na slevové servery? Toť otázka
Grafická reklama Sklik
O spuštění grafického zobrazování reklamy u Sklik.cz jsem psal již v minulém článku, ale doposud jsem nikde reklamu neviděl. Až do dnešního dne. Na jednom travel webu se zobrazovala grafická reklama ČSOB pojišťovny. Takhle to vypadá:
Krátce
- Je tomu přesně měsíc a něco, co jsem psal článek o Placla.cz. Na konci článku jsem pro své statistické potřeby napsal větu: Počet blogů na Placla.cz k 1.2.2012: 366. Jak to vypadá po měsíci a několika dnech? Blogů je 350, tedy o 16 méně. No nárust případně pokles budu nadále sledovat. U německé verze naopak nárust na 15 blogů.
U placly je ten pokles kvůli zvyšování nároků na blogy, ono bežný člověk co nemá delší dobu zaběhnutý blog, nebo nedělal alespoň nějakej linkbulding, tak nemá Srank:3 a alexu pod 10mio
Srank vím co je, ale co je to alexa pod 10mio?
Pavel: Změříš si to na alexa.com, dá se tím zhruba určit návštěvnost..
Ale opravdu jenom zhruba
Ahoj,
můžu se zpetat, co ti vadí u HasOffers? Jakýkoliv feedback výtám, abych mohl vylepšit náš systém. Předem díky!
Mário
Ahoj,
abych pravdu řekl, jak stále více HasOffers poznávám, začíná se mi líbit a potvrzuji, že jde především o ten zvyk. Ze začátku mi vadilo především poměrně složité ovládání, zatímco většina webů jde cestou minimalistickou, zde mi přijde, že to jde opačně, nebo alespoň, že je zvolena homepage velmi nešťastně. Chybí mi naprostý základ, takový souhrn všech výsledků. Třeba někde je, nenašel jsem. Ono když prohlížíte na 30 affilů, nechce se vám příliš klikat, chcete vědět hlavně výsledky za poslední týden či měsíc. Když bych chtěl něco detailního, konverze atd. není problém se proklikat. U PAP je vidět hned měsíční profit, včetně kompletních výdělků za poslední měsíc, den i celkem. To se mi líbí.
Na druhou stranu ještě nemám pořádně prozkoumáno, takže dělat závěry bych si netroufl. Líbí se mi například styl Billapp.cz, ta čistota a přehlednost mě fascinuje.
Mě u HasOffers vadí, že není možné zjistit, jak si kampaň stojí co se týče poměr schválených/neschválených leadů. Grafy na nástěnce mají pouze předdefinovaná období, za které jdou zobrazit – proč si nemohu zvolit sám přesné období, za které chci vidět graf? Proč do grafu nejde zanést také křivka grafu o všech leadech (schválené, neschválené i pending)? Něco takového by mě mohlo třeba přinutit změnu reklamní kampaně z platby za schválený lead na mnohem nižší platbu za každý lead.
HasOffers zkrátka umí skvěle ukázat kolik jste si už vydělali, ale nenechá vás uvažovat nad zatím nezpeněženým trafficem na vašich webech.
Při poslední čistce na PlaCle bylo vyřazeno asi 30 blogů. Přírůstek blogů po posledním zvýšení podmínek se zpomalil (konec slabých blogů).