Přináším již sedmé pokračování seriálu pár střípků ze světa online podnikání, aneb co mě zaujalo a k čemu se chci vyjádřit pár větami. Tentokrát to bude spíše takový mix zajímavostí.

Akční letáky Skrz.cz

Jeden z největších slevových agregátorů Skrz.cz spustil podsekci svého zaměření na slevy a nabízí možnost listovat v akčních letácích nejvýznamnějších obchodů. Marně se snažím dopídit důvodu proč? Akční letáky nejsou nijak monetizovány a jediný důvod, který mě napadá je, že lidi co hledají letáky, hledají taky zboží v akci, a to jim asi právě skrz.cz nabídne. Rozhodně si tedy dovedu představit cílenější podsekce webu které by přitáhli přesnou cílovku. Ale kdo ví, co za tím je a co se chystá.

Zmizeli mi kampaně Invia.cz

Před cca týdnem jsem řešil problém u Invie. Zmizeli mi nově vytvořené kampaně a s nimi i funkčnost provizí pro vygenerované reklamy. Po rychlém dotazu na podporu, tak jak je u Invie zvykem bylo vše vyřešeno ke spokojenosti. Trvalo to sice trochu déle než jsem zvyklý, nejspíše větší problém, ale vše je nyní OK a nové kampaně již generují objednávky. Z toho vyplývá, že je třeba neustále vše kontrolovat. Kontrolujte funkčnost svých affiliate odkazů, kampaní a stránek. Není nic horšího než lámat si hlavu proč to nejde a důvodem je nefunkčnost či vaše fatální selhání.

Project Glass Google

Tip na doménu pro spekulanty. Google vyvíjí novou technologii brýlí tzv. Project Glass. Jedná se o technologii známou z různých scifi filmů a Mission Imposible filmů. Zahodit můžete veškerou elektroniku, kterou nosíte u sebe – mobily, počítače, navigaci a zrušit můžete údajně i facebook účet. Multifunkční brýle vám totiž všechno nahradí. Máte třeba přátele na Google+? Multifunkční brýle vás upozorní, zda je někdo z vašich přátel poblíž vaší lokace. Zalíbilo by se vám jít na koncert, který právě vidíte na plakátu? Multifunkční brýle automaticky rozpoznají o jaký koncert jde a vy si rovnou můžete rezervovat lístky. Prostě takový vychytávky. Kdo má zájem si o tom něco přečíst, vyzkoušejte tento článek:

http://www.firstclass.cz/moda-styl/zahodte-mobily-zruste-facebook-google-pripravuje-projekt-ktery-zmeni-cely-vas-zivot/

Proč to ale všechno píšu. Aktuálně je adresa www.projectglass.net přesměrována na na Google+ stránku celého projektu. Ovšem pár domén by tu ještě volných bylo. Varianty slovenské a české s pomlčkou i bez pomlčky a také project-glass.eu a project-glass.biz. Třeba se to někomu šikne a pak to od vás Google za pár milionu dolarů koupí, né dělám si srandu :-D

Invia zveřejňuje zajímavá čísla

Pokud děláte někdo do travel affilu více než do jiných segmentů jako já, bude se vám hodit zajímavý twitter account Invie zaměřený na zajímavé statistiky viz:

https://twitter.com/#!/INVIACZ

Dozvíte se například z posledních info, že začíná růst zájem o Egypt o 6%, naopak ubývá klientů se zájmem o Kypr apod. Tyhle informace pak můžete využít v bližším cílení nebo například při psaní nový článků.

Zaujalo něco v poslední době vás a chtěli by jste se k tomu pár větami vyjádřit? Napište do komentů.

Článek má 11 komentářů

  1. Milan N Reply

    Podle mě je to vděčné téma pro traffic, které se ke slevovému byznysu hodí. Osobně jsem to viděl jako geniální nápad. Akční letáky, letáky Ikea a katalogy prostě táhnou a vyhledávanost je vysoká.

    Jinak mě zaujaly šílené čachry vyhledávačů. Nejdřív seznam, už to mi přišlo špatný, ale zdrcující ránu zasadil dnes google. Jsem trošku ztracený.

  2. Mário Roženský Reply

    Hele ty letáky jsou dost rozumná věc. Je to ta samá cílovka. A hlavně monetizace je jasná… ty hypermarkety platí flat fee za zveřejnění letáku, klidně i 30.000 na měsíc. Skrz tam má cca 50 aktivních letáků, takže bych se nedivil, kdyby jim to nějakých 100k+ / měsíčně házelo!

    • admin Reply

      Tak pokud tomu opravdu tak je a mají peníze za zveřejnění, tak potom je to samozřejmě logický krok, diverzifikace příjmů a proč nevyužít základnu návštěvníků k dalšímu poměrně zajímavému výdělku. Chválím ale provedení, to se mi fakt líbí.

  3. PetrL Reply

    Taky jsem jeden čas přemýšlel o letákovém bussinesu, hledanost vysoká, monetarizaci jsem měl také promyšlenou, nakonec to skončilo na časté aktualizaci, které bych musel věnovat víc času, než se mi zamlouvalo…
    věřím, že konverze návštěvníků, co hledají slevy v hypermarketech bude na slevovém agegátoru vysoká…

  4. frances Reply

    Přesně jak říká mario ty letáky jsou naopak skvělý nápad a jejich vyhledávanost je obrovská. Skvěle se hodí a cílovka pak může využít i slevy na slevových portálech.

    Jinak díky za tip na invia účet.

  5. psi Reply

    tuší někdo, jestli jdou ty letáky nějak zautomatizovat, nebo je to všechno ruční práce?

  6. HonyZahy Reply

    Škoda jen že tu Invii nikdo v affilu nechce napodobit :( – myslím v zajímavém odměňování!

    • admin Reply

      Souhlasím, jedinou použitelnou alternativou Invie je dovolena.cz od StudentAgency, která mi teď konvertuje mimořádně dobře, dokonce lépe než Invia, bohužel se vyplatí jen na zájezdy vyšší cenové kategorie 50 000+ a ty vyšší konverze to nezachrání. Po všech těch akvila, travel atd. jsou tyhle dva asi nejschopnější.

      • freez Reply

        Tak s tím musím také souhlasit, affil od Student agency nemá v konverzích konkurenci, být tam o procento víc, nemá to chybu. Možná pokud si u cestovek vydupe Student agency provize jako má Invie, mohlo by se to změnit, koneckonců bychom k tomu mohli Studen agency dopomoct i my affiliate partneři.

  7. Mirek Reply

    Letákový business je dobrý bud‘ pro větší fa. kde je na to možné dedikovat kus času zaměstnance nebo přinutít hypermárkety aby ta práce se skenováním byla na jejich straně :-)

Napsat komentář k Mário Roženský Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>