Stojaté vody českého travel affilu se znovu po pár měsících čeří. Se svým affiliate programem totiž přichází cestovní agentura TravelPortal.cz. Tu považuji za jednoho ze silnějších hráčů na trhu prodeje zájezdů a tak mě celkem tato nabídka zaujala k tomu, abych se na to podívat blíže. Osobně totiž při propagaci jakéhokoliv affiliate programu dávám spíše přednost velkým a známým firmám a eshopům, někdo to dělá přesně naopak.

O agentuře jako takové toho moc zjistit z oficiálních stránek nejde. Provozovatelem je iSTEP CE s.r.o., ale celková struktura bude mnohem složitější viz poslední tiskové prohlášení na webu. Osobně si pamatuji, že když jsem poprvé viděl TravelPortal.cz, tak mě zaujal zajímavý a hodně moderní design od SiteOne.

Jinak je TravelPortal.cz klasická cestovní agentura s desítkami partnerských cestovních kanceláří včetně těch největších jako BlueStyle, EximTours, Fischer, KovoTour, ViaMare a další. K dnešnímu dni nabízí téměř 700 000 zájezdů.

Podmínky affiliate programu

  • Provize 3% z ceny zájezdů bez DPH (příjemné překvapení – Dovolena.cz 2%, Invia 1% + prokliky 0,8 – 1,2 Kč / max. 500)
  • Výplatní minimum 1000 Kč (stejné jako u Invie)
  • Cookies 40 dní (nadstandardní délka cookies)

Co mě zaujalo?

Provize náleží partnerovi z ceny zájezdu bez DPH, což samozřejmě trochu zkreslí celkovou výši provize. U Invie je v podmínkách napsáno 1 % z tzv. ověřené ceny prodaného zájezdu, což bych pochopil jako z ceny s DPH.

Jinak ale celkem zajímavé počty. Průměrná cena zájezdů se pohybuje kolem 25 000 Kč. U Travelportal.cz provize 750 Kč. Zajímavé to začíná být u dražších zájezdů. Příkladem prodaný zájezd v hodnotě 60 000 Kč. U travelportal.cz provize 1800 Kč. Za zájezd za 100 000 Kč, což se mi nedávno povedlo prodat u Dovolena.cz, bych si připsal provizi 3 000 Kč.

Další zajímavostí je holdingová struktura společnosti. V podmínkách, které každý partner musí odsouhlasit je mimo jiné odsouhlasení poskytnutí údajů holdingové společnosti a také Blue Style s.r.o..

Uvnitř programu

Uvnitř partnerského programu nalezneme velmi jednoduché a asi vlastní rozhraní jedoucí na podobné šabloně Bootstrap, která je k dispozici i pro WordPress.

Používání je podobné jako u Dovolena.cz. Tedy nejdříve si musíte založit jednotlivé kampaně a poté si až vybíráte reklamní prvky. Z nabídky je dostupné klasické URL, URL s výsledkem z filtrování, statické a dynamické bannery, XML a také vyhledávací formulář v rozměrech s šířkou 335 pixelů a 160 pixelů (klasický rozměr sidebarů většinou bývá 250px či 300 px, což by bylo ideální nějakým způsobem dodat.).

Těžko zatím hodnotit a dělat závěry. Některé své kampaně zkusím přesměrovat na TravelPortal a po pár dnech bych měl mít celkem slušný vzorek na to, abych mohl udělat nějaké vyhodnocení a závěry jak affil konvertuje. Zkusím tam poslat rozdílné kampaně, aby byl vzorek trafficu co nejpestřejší. Tak uvidíme, dám s výsledky případně vědět.

Článek má 12 komentářů

  1. Josef P. Reply

    Jsem na to stejně zvědav jako ty, už nasazuji prvky a uvidíme. Travel Portal má obrovskou výhodu v tom, že ho lidé znají (poslední pokus v síti Affilnet, je tragédie) a to si myslím bude pro nás jen a jen dobře. Líbí se mi to prostředí systému, je trochu podobné systému dovolena.cz a tak nebyla orientace problém. Pokud TravelPortal doladí prvky, aby byli lépe použitelné, mohl by to pro Studenty a hlavně pro Invii být opravdový konkurent.

  2. George Reply

    Skutečný travel affil web mám teprve rozdělaný, tak pokud budou praktická srovnání zveřejněna, přijde to určitě vhod :-) Letošní dovolenkovou sezónu už asi stejně nestihnu, takže mám čas počkat na nějaká data. Nemám vůbec přehled, koho si vybrat jako prvního – v plánu mám tedy zatím Invii.

  3. Fanda Reply

    No uvidíme pokud se k tomu dostanu, tak možná tento program využiji, ale invia je podle mě lepší.

  4. Josef P. Reply

    Tak zkouším zkouším, jedinej problém na kterej jsem zatím narazil, je ten, že mi filtr po navolení Řecka zobrazuje Egypt :-D Asi vítr :-)

    • admin Reply

      Cílená reklama :-D Kontroloval jsem své kampaně a vše v pořádku. Kdyby někdo měl nějaký vzorek dříve než tu něco sepíšu, klidně se pochlubte do komentářů…

  5. affilnet.cz Reply

    souhlasim s Josef P, travel je z hlediska affilu velice nevyuzity prostor, skoda jen, ze nase snaha prinest rozumne podminky pro vsechny strany skoncily z hlediska cestovni agentury fiaskem, kazdopadne fandime projektu travelportal.cz, snad budou úspěšnější a rozvíří vody českého travel affilu :-)

  6. Dave Reply

    Tak už to také zkouším na jednom z webů, zatím jen jako banner. Škoda že po grafické stránce nejsou nic moc. Uvítal bych trochu přívětivější banner. Stejně tak i u Invie, kde je to také hrůza, ale tam používám hlavně xml a vyhledávání, tak se nad tím dají přimhouřit oči ;) Hlavně to nové xml je fajn.

  7. Dave Reply

    Pár postřehů z mé strany, aneb proč TravelPortal nikdy nebude konkurence schopný…

    Provize k affilům:
    INVIA – 25.000 – 250 Kč
    Dovolena.cz – 25.000 – 500 Kč
    TravelPortal – 25.000-21% = 19.750 – 592,5 Kč !!!

    Takže bacha na lákavé 3%, sníží Vám celkovou konverzi, NEBOŤ
    Travelportal
    - nabízí odlety pouze z ČR,SK,Vídně
    - je nepřehledný pro cílového uživatele, vyhledávací pole menší než bannery? LOL
    - nenabízí bonusy k zájezdům (parkování, doprava na letiště)
    - neschopnost managementu komunikovat. Sami se mi ozvali kvůli umístění na CL.com, ale než bych něco podnikl, chtěl jsem si ujasnit podmínky, týden pryč a žádná odpověď.

    Ne, děkuji. Dovolená.cz je stále nejlepší zájezdový affil, který tu máme. Z invie byly náznaky na lepší podmínky, nakonec to ztroskotalo.
    U Dovolena.cz máte lepší konverze právě kvůli německým cestovkám. To nikdo jiný nenabízí.

    • Radek, Invia.cz Reply

      Chci pouze reagovat k výpočtu affiliate provize u Invia.cz, 1 % je základ, který má každý affiliate partner jistý, ale nikdo nedostává jen tuto část. Všichni dostávají minimálně další provizi ve formě kliků a vydělají si často více, než v konkurenčních systémech.

      Náhodně jsem vybral z našeho affiliate programu jednu prodanou objednávku v hodnotě 17 980 Kč. Affil partner na provizi získal 179,80 Kč + 360 Kč z kliků. Tedy 3 % z ceny zájezdu.

      • Jan Potůček Reply

        Takto se to vyplatí u zájezdů za nižší cenu, ale je třeba zmínit, že výplatní maximum pro kliknutí je 400,- (maximálně 500 kliků na prodaný zájezd po 0,80 Kč)

        Tedy klient si objedná 3x zájed za 17 908 Kč = 53 940 Kč. Affil partner získá provizi 539,4 Kč + 400 Kč

        A provize už je jen 1,74% a u zájezdu v celkové hodnotě přes 90 000 Kč to bude ještě méně.

      • Josef P. Reply

        Pravda, s provizí u Invia je to prostě pohyblivé. Pokud by mi Invia konvertovala stejně jako dovolena.cz dost bych prodělal. Když prodám u Invia zájezd a dostanu 1% a k tomu 400,- za proklik, dá se o tom u některých zájezdů uvažovat, jenže pokud bych měl konverze jako u dovolena.cz kde každý 150 klik rovná se prodej zájezdu, byl bych na tom s provizí o dost hůře. Poslední prodej u Invia byl Egypt za 53100,- dostal jsem 931,- i s částkou za 500 prokliků, u dovolena.cz by to bylo 1062,- Což ale není zas takový problém. Pro mě je u Invia problém konverze a nejhorší je xkrát za den „502 Bad Gateway“ to mě nevýslovně kaká. (a affil systém jako celek, království za nový affil systém)

        U TravelPortalu se uvidí, absence zahraničních CK není problémem. Provozuji affil i pro Expectu, nabízející jen zahraniční CK a tam prostě lidi kupujou něco zcela jiného, jinými slovy na Chorvatsko, itálii atd nejsou zahraniční CK potřeba.

    • Šimon Moravec - TravelPortal.cz Reply

      Dobrý den,
      V současné době nabízíme odlety z Bratislavy, Brna, Budapešti, Frankfurtu, Karlových Varů, Ostravy, Pardubic, Prahy, Varšavy a Vídně, přičemž na vaší připomínku jsme uvedli novou sadu bannerů s benefitem „Parkování u letiště v Praze zdarma“.
      Řešil jsem situaci s kolegou, který má na starosti klíčové partnery a váš dotaz bohužel nedohledal – budu rád, pokud jej pošlete znovu, klidně na moji osobní adresu moravec(at)travelportal.cz

      S pozdravem,
      Šimon Moravec,
      TravelPortal.cz

Napsat komentář k Radek, Invia.cz Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>