Sklik.cz zkouší nové formáty reklamy
Dnes jsem tvořil novou jednotku v reklamním systému Sklik.cz pro jeden svůj projekt a všiml jsem si, že přibylo několik nových formátů i rozměrů reklamy. Nemohu tedy posoudit, jak dlouho jsou již nabízeny, ale rozhodně o tom nikde nebyla ani zmínka, kterou bych četl. Po článku Uniklo mi něco u Skliku je tak zcela možné, že se nového a žádaného řádkového formátu reklamy dočkáme v plné verzi mimo Adsense i u Skliku. Už aby to bylo!
Ve výše zmiňovaném článku, jsem udělal screen aktuálně nabízených ploch Skliku, což se nyní hodí pro srovnání. Takhle to vypadá. Krásně si tak můžeme porovnat přidané nové reklamní plochy:
Nově jsou v seznamu tyto plochy: 300×50, 336×280, 728×90, 300×250. Zdá se, že čtvercové a vertikální reklamy zůstávají stejné.
Pozastavit bychom se ovšem měli nad plochou 728×90. V seznamu najdete dvě. Jedna z nich ovšem nabízí řádkový formát reklamy! Podle diskusí v zahraničí má řádkový formát reklamy u Adsense poměrně velkou oblibu a vyšší CTR než klasické zobrazení. Myslím si, že by to bylo rozhodně oživením stránek a sám jsem zvědavý jak by tento formát ovlivnil CTR.
Možná si jen seznam Sklik.cz testuje, zda bude o řádkový formát reklamy zájem a nasadí jej konečně také do rozměrů hodících se pro klasické blogy. Nynějších 728×90 je dobrých tak maximálně místo leaderu, nebo mezi menu a články. Zakomponovat jej ale pořádně do stránky není lehké. Pro neplátce DPH ale stále platí to, že Sklik je nejvýnosnější alternativou reklamy od Google Adsense. Tak aspoň screen jak vypadá řádková reklama:
Ta řádková reklama vypadá dobře, to někde vyzkouším nasadit, pravda je, že řádková reklama od Googlu má největší proklikovost, to už jsem si vyzkoušel také.
Jako řádková reklama je super, jen mi vadí ten rozměr. Potřeboval bych o něco kratší. Ideální by bylo, kdyby si uživatel mohl vybrat vlastní rozměr a zobrazovaly by se tam jenom ty reklamy, které by se tam vešly… No snad v budoucnu
No řádková inzerce se třeba mně osobně moc neosvědčila… skoro si říkám, že mám na některých webech úplně pošahaný návštěvníky, když na ně neplatí žádný obecný triky.