Dnes mě při pohledu na výdělky z předchozího dne u reklamního systému Sklik.cz uvítala tato zpráva:

„Vážení partneři, spustili jsme možnost zobrazovat grafickou reklamu. Na této stránce jsou dostupné rozměry reklamních kódů, ve kterých se může grafická reklama zobrazovat. Pokud máte na stránkách vložený reklamní kód s některým z uvedených rozměrů a nechcete tento druh reklamy zobrazovat, v detailu vygenerovaného kódu ji můžete vypnout. Tým Sklik“

Dle mé administrace je reklama automaticky aktivována u každé již vytvořené reklamní plochy, tzn., kdo nechce zobrazovat grafickou reklamu musí si ji v administraci vypnout viz. obrázek níže.

Grafická reklama Sklik

Co nám to přinese a co naopak ne? To si nedovolím vůbec odhadnout. Jak jistě víte, grafické reklamní formáty nemají zrovna oslnivé CTR, ba je dokonce hrozivé a to, že by inzerenti dávali více peněz za proklik na grafický banner než textovou reklamu se mi také věřit nechce (nebo se pletu?). Jiná by byla například platba za zobrazování reklamy, ale takto to tuším nefunguje. Proto si myslím, že spuštění zobrazování grafické reklamy u Skliku je kontraproduktivní.

Co kdyby chlapci radši přidali nové rozměry textové reklamy (viz například můj článek: Uniklo mi něco u skliku?) nebo vytvořili odkazové jednotky? To by bylo mnohem zajímavější. I tak se ale zase Sklik trochu „přiblížil“ Adsense, který grafické reklamy také má.

Jinak co se výdělků týče v poslední době, není to u skliku zase tak špatné. Jak jste na to vy?

Článek má 5 komentářů

  1. Holina Reply

    Já jsem na tom u Skliku přímo katastrofálně – konkrétní web, kolem stovky návštěv denně – ANI JEDEN PROKLIK. Pravda, když už se zadaří je kolem 5,-. Něco je špatně…

  2. freez Reply

    Banerová reklama na Skliku bude dle mého názoru mít v konkrétních případech poměrně velký vliv jak pro inzerenty, tak pro publishera. Jsou weby kde převažuje grafika a tam si prostě čtenář spíš všimne baneru nežli textu, spousta studií ukazuje na to, že pokud se někde začteš na stránce do textu a jsou ti předkládány banery, prostě je podvědomě ignoruješ, protože mozek chce momentálně další text. No a u grafiky je tomu přesně opačně, takže takové stránky s free ikonkami, kde čtenářův mozek hltá tuny grafiky, a ty mu předkládáš textový inzerát nemá takový vliv jako kdyby si mu předhodil po sérii grafických prvků další grafiku v podobě baneru. Samozřejmě záleží jak moc Seznam zapracuje na relevanci banerů, aby to nebylo jako doposud kdy je textové pole od Skliku ponořeko okolo textu kde je desetkrát slovo dovolená a Sklik stejně zobrazí garážová vrata :-( Tohle je největší problém Skliku a je to taky důvod proč má Holina tak malý proklik. Já se někdy připravím nějaký materiál a napíšu článek o relevanci a hlavně prokliku inzerátů Sklik VS Adsence.

  3. -kst- Reply

    Já bannery vítám, protože mám některé weby, kde se banner hodí přeci jen o něco víc, než text (a statisticky by tam taky mohl mít větší proklikovost než text). Jen je škoda, že tam není volba „zobrazovat pouze bannerovou reklamu“.

  4. Inwebstor Reply

    Asi před týdnem jsem si našemu account managerovi u Seznamu stěžoval, že bychom potřebovali bannery v obsahové síti a jestli neví, kdy budou. Nevěděl. :-)

    Takže z pohledu inzerenta – výtečná zpráva!

    Jinak nevím, kde jste přišli na nízké CTR u bannerů?
    Jako inzerent máme v Google obsahové síti CTR u bannerů řádově vyšší než u textové reklamy!

    Z pozice publishera (adsense) mi bannerové reklamy přinášejí srovnatelný příjem jako ty textové.

    P.S. – Tak jsem to zkoušel a jako inzerent zatím nemám možnost vkládat bannerové reklamy. Vypadá to tedy, že se tato funkce teprve připravuje…

  5. eMan Reply

    Problém bude s cílením, to seznam opravdu aktuálně neumí a u bannerů to bude ještě horší.

Napsat komentář k Holina Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>