Seznam se řeší téměř na všech diskusních fórech o online marketingu a SEO. Není divu. Během víkendu 1.-3. srpna totiž Seznam spustil aktualizaci algoritmu, který zamíchal výrazně karty ve výsledcích vyhledávání. Podle vyjádření se měla aktualizace dotknout 28% výsledků vyhledávání. Asi mám tu smůlu, že zrovna všechny mé weby patří do té osmadvacítky nebo je postih zkrátka daleko vyšší.

Připravil jsem pár screenů z Google Analytics, kde je jasně vidět propad webů. Ještě před aktualizací mi na web chodily lidé přibližně z 50% z Google a z 50% ze Seznamu. Po aktualizaci chodí přibližně 95% lidí z Google a jen 1-5% ze Seznamu. Něco bude blbě, ale seznamáci to očividně neřeší. Takže rada zní, dělejte kvalitní linkbuilding pouze pro Google a seznam se snad za čas vzpamatuje. Kvalitní odkazový profil pak snad nebude u Seznamu na škodu.

Pokles ze 170 UIP na 4-5 UIP denně

První web je starý přibližně 4 roky. Na svém kontě má desítky originálních článků. Pád z přibližně ze 170 UIP na nynějších cca 4-5 UIP denně. Vše se samozřejmě událo o víkendu 1-3. srpna, aby postupně návštěvnost ještě klesala až na nynější hodnoty.

Pokles na seznamu

Pokles ze 120 UIP na 1-2 UIP denně

Nový web fungující od února. Poměrně rychle se začal umisťovat na nekonkurenční longtaily pro které byl vytvořen. No po aktualizaci chodí na web z průměrně 70 lidí jen 1-2 zbloudilý návštěvníci denně.

Pokles na seznamu

Pokles z maxima 300 UIP denně na 0

Asi nejextrémnější je případ tohoto webu. Lidmi sdílený a užitečný web, který jen z Google dosahuje 700 UIP denně spadl na seznamu z maxima 300 UIP na úplnou nulu. Na grafu je krásně vidět stoupající tendence podle toho jak web získává na autoritě i dle sdílení a zmínkách na jiných webech. No přichází srpen a web padá na nulu, občas zbloudilý 1-2 návštěvníci zavítají většinou na úplně mega longtail o několika slovech.

Extrémní pokles návštěvnosti Seznam

Mohl bych pokračovat dalšími weby. Všechny mají jedno společné. Klesající návštěvnost z organického vyhledávání Seznamu. Někde není pokles tak extrémní a stále chodí na web těch 5% lidí, ale od srpna to padá bez výjimky na všech webech.

Jste na tom podobně?

Článek má 16 komentářů

  1. Jakub Reply

    Aktualizace určitě zamávala. Co ovšem musím říct, že nemám problém se dostat na první pozice s novým webem, ale odnáší to starší, které to podobně odstřelilo. Příliš to neřeším, třeba se to srovná, spíš chci posílit jiné zdroje návštěvnosti.

  2. Radek Reply

    Tohle jsou hodně velký propady, to bych zažít nechtěl. Sice se u mě změny Seznamu taky trochu projevili, některé nové weby se už vůbec nechytají tak dobře, ale ty co fungovaly, spadly jen minimálně.
    Hlavně se mi ale teď weby začly chytat i na Google, takže se návštěvnost srovná lidma z G :)

  3. Vašek Reply

    Mám štěstí (?), že na mé weby ze Seznamu chodilo tak 10% lidí. Ale jeden jsem měl s denní návštěvností cca 400 lidí a teď jen 150-200. Tam teď chybí ta návštěvnost ze Seznamu. Já ovšem nedělám SEO pro Google a SEO pro Seznam, dělám weby pro lidi ;)

  4. Pavel Reply

    Můžu potvrdit podobný propad i u mých webů, kdy se poměr návštěvníků Google:Seznam dříve pohyboval přibližně 50:50, nyní se poměr pohybuje od 95:5 do 85:15.

    Výjimkou je jediný web, na kterém nabízím služby zaměřené pouze na určitou lokalitu (region), oproti předchozím webům jsem na něm provedl intenzivnější registrace do katalogů firem, ve větší míře výměnu odkazů s příbuznými weby, takže tam prakticky žádnou změnu nepozoruji.

    Myslím, že tyhle změny nejsou pro Seznam moc lichotivé, protože pokud to bude Seznam prezentovat tak, že doposud seznamovský vyhledávač nabízel celé ty roky špatné výsledky vyhledávání, a nyní jej zázračně vylepšili, tak to není moc dobrá vizitka jejich dosavadní práce:-)

  5. Martin Reply

    Jsem na tom úplně stejně všechny weby šli doprčič u Seznamu je jich cca 40-50. To asi neni normální

  6. Jan Potůček Reply

    Na některých webech jsme na tom podobně (ale ne až tak hrozně, pořád je tam naštěstí traffic z google), jinde to žádný vliv nemělo. Vysledoval jsem jistou korelaci mezi nasazením Adsense a Skliku (webů s Sklikem se to prakticky nedotklo:) Ale je tam i celá řada dalších proměnných.
    Jistá je jedna věc. A to, že ti lidé ze Seznamu neodešli, jen je Seznam posílá jinam ;) Některé jiné weby zase musely zaznamenat nárůst návštěvnosti ze Seznamu…

  7. classic Reply

    nekde jsem cetl teorii, ze to seznam dela schvalne – protezuje srackoweby. kdyz chcete byt nahore, musite zaplatit premium pozice. a penizky se sypou do kasicky.

  8. Radovánek Reply

    Myslím, že posílily zejména velké weby, tedy weby od velkých vydavatelství. Lidi, kteří mají spíše hodně menších webů, tak se to dotklo opravdu hodně. Docela mě zajímá, jak se to bude do budoucna vyvíjet. Také by si provozovatel obsahových webů, měly uvědomit svoji závislost na vyhlédávačích. My v ČR, máme obrovskou výhodu že tu máme dva vyhledávače. Necháme někteří lidi, kteří pořád nadávají na Seznamu. Buďme rádi, že tady Seznam je. Úplný monopol není nikdy dobrý.

  9. Honza. Reply

    Co jsem si všiml, tak na hledané fráze se zobrazují nerelevantní podstránky nebo titulka, často tytéž stránky najdete i např. na 3., 4., 6. straně. Dost je všude balast, některé domény jsou napsány na někoho z Japonska, ale asi to je MH. Mně to spadlo bez ohledu na to, jestli na webu je sklik, adsense, wp,… Dobře se zobrazují velké weby, ale i u nich jde vidět, že nenajde relevantní výsledek.
    Před vánocema se pokaždé dělá update na seznamu, ale byl takový update vůbec účel nebo to pos..

  10. Martin Reply

    Tak co Luky nějaké změny? U mě to je stále horší a horší :(

    • admin Reply

      Bohužel žádné změny. Chytají se pouze nové články na autoritativních i zcela nových stránkách. Soustředím se teď jen na Google, protože řešení na seznam v tuto dobu zatím zkrátka neexistuje.

  11. Honza Reply

    Tak je to trochu pro mě útěcha, že nejsem sám. Myslím, že přednost by měl mít vždy kvalitnější článek, byť je na novém nebo méně kvalitním webu, před autoritativním zavedeným webech, který dá jen KW do title. Asi je to ale naopak, což je škoda. Pokud by tu nebyl Google, tak vůbec nemá smysl zakládat nové weby, resp. weby na nově koupených čistých doménách.

    • admin Reply

      U těch webů, ze kterých jsou zde screeny beze změny. Novější projekty mi celkem naskočili, ale stále je to jen desetina toho, co bývalo dříve.

  12. Peter Reply

    Ked po otvorení analytics nájdem takéto štatistiky tak si hodím mašlu :D

Napsat komentář k Honza. Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>